• anna021

Hjälp önskas

Hej vi har en dotter på snart 3år.
    I ett par dagar har jag hamnat i tjafs med min man som säger att jag byter på henne för sällan.
    Jag har alltid svarat honom att man behöver inte byta oftare och andra gör inte häller det.

Så jag tänkte höra om ni eventuellt kan hjälpa mig genom att ange ungefär när ni gjorde blöjbytena och hur gammalt erat barn är.

SÅ kan jag bevisa honom att jag inte är ensam.

Tusen tack i förhand.

Så här ser det ut hos oss:

Vid 7 Frukost
    Vid 12 Lunch
    Vid 16
    Vid 20 Natting      

Skulle den va blöt eller bajsig i mellan så byter vi givetvis då också men hon bajsar ungefär vid 16 tiden.            

• Svar på tråden Hjälp önskas
  • Unkbitz

måste säga att jag gör ungefär som du, morgonblöja, kring lunch, middag och innan nattning, men som du säger vissa gånger behövs det mer :) Min flicka är 2 år. Förr när hon sov på dagarna behövde hon även en ny när hon vaknade från den kring 2-3.

Nu försöker jag få bort blöja helt, men det är jättesvårt :S

Min lilla bäbis :]
  • anna021

Så det var bara en som ville vara super snäll och hjälpa oss.

• Mabaja

Jag byter oftare. Morgonblöja, byte inför vila, byte efter vila och sen kanske 3 till. Brukar vara 2-3 bajsblöjor om dagen... Och vill inte att min ettåring ska ha en blöt blöja

• emselott

Vi byter 4 ggr/dag ungefär. Ibland behövs det inte ens så ofta. Dottern har väldigt "bra hud" och blir aldrig röd eller irriterad, och störs inte heller av blöjan oavsett hur proppfull den skulle vara, så vi skulle kunna byta ännu mer sällan egentligen, men det blir ungefär 4 ggr/dygn.
    Hon är snart 9 mån. 

Svar på tråden Hjälp önskas