Hårda hjärtslag
Har sedan två veckor börjat promenera en timme till jobbet, inte varje dag men 2-4 gånger i veckan och det tar precis en timme att gå. Har ca 30-35 kg att gå ner i vikt. Får alltid en sån ångest när jag tränar, tror jag ska dö och hjärtat slår hårt.
I går efter jag kom hem från jobbet fick jag dubbelslag på hjärtat, gick över som det brukar göra (haft det förr och gjort 24 timmars EKG för 4 år sen, det var normalt). Sen efter dubbelslagen så känns det som om hjärtat slår superhårt, jag har en klump i halsen och är livrädd att det är något allvarligt fel. Har en puls mellan 60-75 och i dag låg den på 68. Ändå känns det som om jag har hjärtklappning. När jag skulle sova i går så kändes det som om hjärtat slog superfort, slog lite fortare än vanligt gjorde det.
Blir väldigt stressad av träning och när jag väl börjar träna blir det ett måste varje dag. Får även mer ångest (har ångest i vanliga fall också) när jag tränar.
Kommer aldrig våga träna igen (har fobi sen tidigare att jag ska dö när jag tränar)
Någon som vet om hjärtat normalt börjar jobba hårdare när man börjar träna?
Och ja jag kommer kontakta läkaren för koll (men det finns inga tider förrens om 5 veckor) så fort jag kan.