Blocket, så gör dom själva...
Blocket gör så här när det gäller återbetalningar…
La in en annons som kostade 175,- kr på blocket som senare ej blev av och dom skulle göra en återbetalning . Skriver ner min dialog med Blocket`s osynliga kundtjänst…
Alexander, Jacob, Oliver, Anna, Anton, Joakim, Jonathan,…Blev 7 st på detta ärende..Än så länge..
16 April Ringer in, betalar 175 kr via mobilen…Blocket är så bra tänker jag…J
17 April Blocket: Annonsen kan ej visas pga, avser inte en specifik vara eller tjänst, grr tänker jag L
18 April: Blocket: Ditt ärende behandlas autosvar, Hälsningar Blockets Kundservice
18 April:Blocket: (Alexander) Opps ett namn härligt tänker jag…J Tack Mikael för du kontaktar mig på supporten, du får 175 kr tillgodo, hör gärna av dig så löser vi detta snabbt, Ha en bra dag och en underbar vår…
18 April: (Jag)… vill ha en återbetalning
18 April: Blocket: (Alexander) vidarebefordra ditt ärende till de som hanterar ekonomi relaterade frågor
18 April: Blocket (Jacob) Har du blivit feldebiterad så ska vi självklart göra en återbetalning till dig..Skicka kopia på räkningen. Smidigt tänker jag-J
18 April (Jag) Ok skickar räkningen
20 April: Blocket (Kundundersökning), vad tycker du om vår kundservice? Avvaktar tänker jag -J
6 Maj:( Jag)Skickar kopia på teleräkning, ger konto för återbetalning
6 Maj: Blocket ditt ärende tagits emot..
6 Maj: Blocket (Oliver) Jag har vidarebefordrat ditt ärende
7 Maj : Blocket (Anna) Vill meddela att återbetalningen är gjord, pengarna på konto om 3 dagar, Ha en fortsatt fin dag..Äntligen tänker jag J
15 Maj: (Jag) Hej vet du/ ni om beloppet är utbetalt?
15 Maj: Blocket ( Oliver)Vi har skickat ärendet till Kundsäkerhetscenter eh tänker jag L
15 Maj Blocket (Anton) Återbetalningen skedde 7 Maj, vänliga hälsningar..
16 Maj: (Jag) finns inget med detta belopp på mitt konto?
16 Maj Blocket( Joakim) Jag skickar detta ärende till mina kollegor..
16 Maj Blocket(Anna ) ursäkta Mikael för dina pengar ej dykt upp på ditt konto..Vi har tekniska problem med vår bank…Nästa vecka så kommer det lösa sig…Men du behöver absolut inte vara orolig att vi glömt bort dig…Ha en fin dag och tack för ditt tålamod..Eh tänker jagL
16 Maj (jag) Ok tack då vet jag
22 Maj (Jag) Hej, nu borde väl denna relativa enkla sak att kunna lösas?
22 Maj Blocket (Anna).. Hej igen Mikael Problemet med banken ej löst ännu, vi kommer lösa det under veckan..Beklagar trasslet och tackar väldigt mycket för tålamodet… Tålamod har jag inte, tänker jagL
27 Maj (jag), Detta ärende skapades 16 April, i dag är det den 27 Maj..Vill ha kompensation, är Blocket ett seriöst företag, om inte detta löser sig snarast vänder jag mig till media..Ni är snabb på debitera för annonser men detta ärende har tagit 5 veckor lurt…
28 Maj Blocket (Anna) Jag förstår att det är frustrerande att det drar ut på tiden vi beklagar detta, det är frustrerande för oss, har inte fått information när problemet kan tänkas vara löst, tack för ditt tålamod…Tålamod för fasen jag har inget jävla tålamod tänker jagL
2 Juni (jag) nu har det gått yttligare en vecka för att lösa utbetalningen..
2 Juni Blocket ditt ärende har tagits emot Kaffet smakar svagtL tänker jag
3 juni Blocket (Jonathan) Hur skickade du räkningen? Med den förbannade faxen tänker jagL
5 Juni Blocket Anna..Jag gör allt för att påskynda betalningen, vi vill alltid göra återbetalningarna till våra kunder så fort som möjligt, jag hoppas att vi kan göra utbetalningen nästa vecka..Vill du göra en polisanmälan för att återbetalningen blivit förddröjd är det upp till dig..
3 Juni (Jag), skickar uppgifterna en gång till Jävla fax krånglar, ingen signal tänker jagL
3 Juni Blocket Ditt ärende behandlas
3 juni Blocket (Alexander) Jag kan inte se fakturan, ha en härlig dag
3 Juni (Jag) Skickar faktura igen, nu funkar faxen tänker jagJ
3 Juni Blocket (Alexander) För att ge dig den bästa möjliga hjälp så skickar jag ärendet till en mer insatt kollega
3 Juni (Jag) Har nu vart i kontakt med 5 st av dina kollegor och ingen vill hjälpa suck, suck, tänker jagL
3 juni Blocket( Alexander) Min kollega återkommer så snart som möjligt mellan klockan 0800-1700
5 Juni Blocket (Anna) Jag ber om ursäkt att pengarna dröjer..Problemet med banken är ännu inte löst, men vi börjar närma oss en lösning..hoppas kunna göra återbetalning på fredag..
Beklagar verkligen, tack för ditt tålamod
5 Juni (Jag) Nu har ni sagt det i 3 veckor, med ert utbetalningssystem, har väntat snart i 6 veckor vill ha kompensation snart semester tänker jagJ
5 Juni (Jag) funderar att göra en polisanmälan mot er, Blocket verkar vara ett mycket oseriöst företag
5 Juni Blocket (Anna)..Jag gör allt för att påskynda betalningen, vi vill alltid göra återbetalningarna till våra kunder så fort som möjligt, jag hoppas att vi kan göra utbetalningen nästa vecka..Vill du göra en polisanmälan för att återbetalningen blivit förddröjd är det upp till dig..Undrar om Anna är en dator undrar jagL
6 juni Blocket( Kundundersökning), är du nöjd med vår kundservice? Bra, jag är nöjd alt Dåligt jag är missnöjd SÅ JÄVLA NÖJD, SÅÅÅ JÄVLA NÖJDL
7 Juni (Jag) nu har det tagit er 7 veckor att göra en utbetalning..
7 juni Blocket( Alexander) Har du skickat någon faktura? Ha en härlig dag tills vi hörs på nytt Denna förbannade faktura och tillbaka till den förbannade faxen, tänker jagL
8 juni Blocket (Kundundersökning) Är du nöjd med den hjälp du fått, SÅÅÅÅÅ Jävvla nöjd tänker jagL
8 juni Jag sparar all kommunikation med er, nu har jag pratat med 7 st personer hos er..Skickat faktura underlag 3 gånger, skajag skicka det rekommenderat, vad har ni för utbetalnings system?
11 Juni Blocket (Anna), vi har fått in fakturan, men vi har som sagt problem med banken..Det borde kunna vara löst i slutet av denna vecka eller i början av nästa..Snart börjar semester tänker jagJ
11 Juni Jag, vad bra att ni fått in uppgifterna, har skickat dom några gånger..Håller på färdigställer en länk till facebook och twitter om hur ni jobbar på Blocket..Ha en fin dag. Dom kanske har mycket att göra tänker jagJ.
17 juni skickar mail via deras hemsida med kopia av brevet
17 juni Blocket (Jonathan) Hej Mikael!
För att kunna ge dig bästa möjliga hjälp har jag skickat ärendet till en kollega som är mer insatt i just detta ämnet. Min kollega återkommer så snart som möjligt på helgfria vardagar mellan 08 och 17.
17 Juni Blocket (Anna) Hej igen Mikael,
Som jag nämnt i ett flertal mejl så är det verkligen beklagligt att återbetalningen har dragit ut på tiden och vi ber så hemskt mycket om ursäkt.
Du får självklart skicka din lista till media om du vill men jag vill förtydliga att återbetalningen inte blivit gjord ännu beror absolut inte på att vi inte vill göra återbetalningen, utan vi har som sagt haft en del tekniska problem med vår bank. Jag har senast i dag varit i kontakt med våra ansvariga och äntligen börjar vi se ljuset i tunneln! Problemet med banken bör vara löst under dagen i dag eller i morgon, så vi äntligen kan börja utföra återbetalningarna igen!
Jag kommer att skicka dig ett mejl så snart vi har lagt in återbetalningen, så att du kan hålla utkik och se till att pengarna dyker upp!