• Anghammarad

Vaxa eller epilera?

Jag är man och har tyvärr en fög attraktiv hårbeväxning på ryggen. Jag har brukat vaxa bort det på sommaren men funderar nu på om jag skulle prova en epileringsmaskin istället. Frägan är nu vilket som vara längst.

Jag gissar att hårig rygg kanske inte är det vanligaste problem bland FLs medlemmar men ni som använt båda metoderna på benen exempelvis kan väl berätta. Vilket hålle längst och vilket gör ondast?

• Svar på tråden Vaxa eller epilera?
  • Orcha
    Anghammarad skrev 2013-06-19 18:18:21 följande:

Jag är man och har tyvärr en fög attraktiv hårbeväxning på ryggen. Jag har brukat vaxa bort det på sommaren men funderar nu på om jag skulle prova en epileringsmaskin istället. Frägan är nu vilket som vara längst.

Jag gissar att hårig rygg kanske inte är det vanligaste problem bland FLs medlemmar men ni som använt båda metoderna på benen exempelvis kan väl berätta. Vilket hålle längst och vilket gör ondast?

Ondast gör nog epilering. Det går sakta och hundratals hårstrån far ut i slowmotion...
    Vax går snabbt.

Epilerng åller möjligtvis några dagar lngre menne...gör ondare...ditt val.

Make love, not english quotes...
  • solstol

Epilering gör ont så in i helvete, till skillnad från vax. Har inte märkt någon direkt skillnad vilket som håller längst.

• Orcha
    Orcha skrev 2013-06-19 18:38:10 följande:
    Ondast gör nog epilering. Det går sakta och hundratals hårstrån far ut i slowmotion...
    Vax går snabbt.

Epilerng åller möjligtvis några dagar lngre menne...gör ondare...ditt val.

Fan, stavar som ...
    Make love, not english quotes...
  • sötare

Jag epilerar på benen gör det e gång i veckan gör inte så ont när huden väl har vant sig,,, men jag skulle nog faktiskt ta å vaxa på ryggen då det nog är smidigare.

Svar på tråden Vaxa eller epilera?