• MarajaILund

Är det OK som förälder att ha farliga hobbies som MC, ridning och bergsklättring?

Jag skrev i en annan tråd som handlar om att TS tycker att det är fel av en småbarnspappa att ängna sig åt speedway. De flesta tyckte tvärtom. Jag håller dock med TS. Tycker att man som förälder till små barn har en stor skyldighet att inte utsätta sig för onödiga risker då man är så viktig för barnet. Vad tycker ni?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det OK som förälder att ha farliga hobbies som MC, ridning och bergsklättring?
  • alifewithoutme

Skulle aldrig ge upp mitt liv och sluta med det jag älskar för att jag fått barn. Måste man ge upp något ser man ju bara sitt barn som ett hinder och någon som tog ifrån en något. Det är min åsikt.

• Omogen citron

Helst ska man inte gå utanför dörren, man kan bli påkörd av en bil eller få ett piano i huvudet. Eller så sysslar man med det man gillar och mår bra av det. De sakerna du räknar upp går bra sålänge man använder sitt sunda förnuft och vidtar säkerhetsåtgärder som att rida med hjälm.

• Whitetrash86

Som om jag skulle sluta göra något jag älskar bara för att jag får barn?

Du borde ju inte ens barn hålla på med tex ridning för det måste ju vara farligare för dom än för en vuxen. Man vill ju inte att ens barn skadar sig allvarligt eller dör. 

• alifewithoutme
    Omogen citron skrev 2013-06-19 19:28:26 följande:
    Helst ska man inte gå utanför dörren, man kan bli påkörd av en bil eller få ett piano i huvudet. Eller så sysslar man med det man gillar och mår bra av det. De sakerna du räknar upp går bra sålänge man använder sitt sunda förnuft och vidtar säkerhetsåtgärder som att rida med hjälm.
  • caaroline

Jag personligen tycker absolut inte att man tex. ska sluta rida eller åka motorcykel bara för att man har barn, däremot som med mycket annat bör man kanske tänka sig för och vara lite försiktig. De är farligt att gå över vägen, åka bil och såna saker också men ingen säger något om det. Man gör det man tycker om att göra helt enkelt, det mår dom flesta bäst av?

• Majsan70

Oh herregud...jag inte bara gillar hästar men mina båda döttrar rider oxå...Skall de verkligen få göra det då det ju är faaaarligt?

• MarajaILund

Finns det nåt man inte bör göra som förälder? Om jag tycker det är skitkul att klättra på Trollväggen i Norge, dit helikoptrar vägrar hämta en om man fastnar för där trillar ner en massa klippblock, är det OK då?

Jag tycker för övrigt att argumentet att man kan dö när man går över gatan är dåligt. Det måste man ju göra och är väldigt liten risk. Det jag tycker är att man inte bör utsätta sig för onödiga risker som förälder bara för att nåt är kul.

Rida kan man säkert göra, i lagom dos, jag har själv ridit på islandshäst några gånger. Men jag tycker det är för farligt att hålla på med hela dagarna. Det är MIN gräns, har ni någon, eller som sagt, man ska bara göra det som är kul och inte alls tänka på att man kan dö ifrån sina barn?

• Majsan70
    MarajaILund skrev 2013-06-19 20:18:15 följande:
    Finns det nåt man inte bör göra som förälder? Om jag tycker det är skitkul att klättra på Trollväggen i Norge, dit helikoptrar vägrar hämta en om man fastnar för där trillar ner en massa klippblock, är det OK då?

Jag tycker för övrigt att argumentet att man kan dö när man går över gatan är dåligt. Det måste man ju göra och är väldigt liten risk. Det jag tycker är att man inte bör utsätta sig för onödiga risker som förälder bara för att nåt är kul.

Rida kan man säkert göra, i lagom dos, jag har själv ridit på islandshäst några gånger. Men jag tycker det är för farligt att hålla på med hela dagarna. Det är MIN gräns, har ni någon, eller som sagt, man ska bara göra det som är kul och inte alls tänka på att man kan dö ifrån sina barn?

Fast alltså dö kan man göra när som i vilket fall. Sådär kan man ju inte gå runt o fundera det känns ju rent sjukligt.

Och hmm...både jag o mina barn håller på med hästar jämt o ständigt..min minsta dotter har tom en EGEN häst som vi gemensamt tar hand om. LIVSFARLIGT! Och jo jag glömde nämna att även min man grejar med hästarna.
  • Frankk

Bättre dö och ha levat än leva som död eller hur det nu var..

Den tyngsta sorgen är att inse att vi själva är enda orsaken till alla våra motgångar.
Svar på tråden Är det OK som förälder att ha farliga hobbies som MC, ridning och bergsklättring?