• kgv

Vilka tider går era barn på förskolan?

Hur gamla är era barn och vilka tider går de på förskola? Och hur jobbar ni föräldrar? Heltid, deltid/arbetslös, gått ner i tid osv...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-19 21:10
    Säg gärna om ni har gått ner i tid för att barnen ska få kortare dagar. Har bara en, eller har båda gått ner i tid?

• Svar på tråden Vilka tider går era barn på förskolan?
  • Whitetrash86

1,5år och snart 5år.

Just nu 9-15 mån-tors. Men det ska bli 07-15 alla dagar eftersom jag nu är sjukskriven, pappan jobbar heltid.

• jEnNiK

Är nu mammaledig med dottern. Sonen går nu på dagis
    måndag-torsdag kl 9-15 (hämtar tidigare eller har honom hemma emellanåt)
    När jag (och sambon) arbetar så går sonen måndag-torsdag kl 8-16.30, fredagar kl 8-15

• Lena

nu: 7-14 må-to vi jobbar 100+50
    i höst: 7-15.30 må-to vi jobbar då 80+80

• Lena
    Lena skrev 2013-06-19 21:06:55 följande:
    nu: 7-14 må-to vi jobbar 100+50
    i höst: 7-15.30 må-to vi jobbar då 80+80
    De är 1.5 resp 5år
  • Natulcien

Vår son går totalt 17 timmar i veckan, fördelat på tre dagar. Han är drygt 2,5 år.
    Och både jag och hans pappa jobbar deltid. Vi har valt att prioritera mycket tid med sonen nu när han är så liten. Den tiden är så kort, och kommer aldrig tillbaka...

• 2012mamma

Allt från 10 till över 40 timmar i veckan blir det nu eftersom jag blivit timanställd. Dock blir det väldig sällan mer än 25 timmar i veckan för honom.

• 2012mamma
    2012mamma skrev 2013-06-19 21:14:30 följande:
    Allt från 10 till över 40 timmar i veckan blir det nu eftersom jag blivit timanställd. Dock blir det väldig sällan mer än 25 timmar i veckan för honom.

1,5 år.
  • Ellie

Jag jobbar 80%. Min man studerar 80%. Vi är lediga 1 dag var per vecka. Till hösten blir det 3 dagar/v ca kl 7:30-14 för vår då 15-månaders (min man har ganska korta dagar, så han kan hämta henne).

Efter ca ett halvår kommer jag antagligen jobba 100% men mycket oregelbundet och en del natt-jobb. Min man skall söka jobb efter studierna, så det är oklart hur hennes dagar blir framöver, men tyvärr blir det nog en del 7-17 dagar.

• Jill 79

Just nu inte alls, föräldraledig. Annars brukar sonen gå halvsju till fem. Väldigt långa dagar även om han brukade sova ett par timmar efter lunchen. I januari är det tänkt att jag ska jobba igen men måste försöka hitta ett annat jobb. Vill gärna att barnen ska få lite kortare dagar. Dessutom tror jag att blir uppsagd pga arbetsbrist när jag kommer tillbaka.

Svar på tråden Vilka tider går era barn på förskolan?