• Anonym (undrar)

Var det så hög promille ?

Pinsamt! Men svimmade 2 ggr i nattbussen ( sovit, dåligt under flera nätter,ätit dåligt, stressat mycket)

Drack 3 stycken 7.5 or från 21.30- 23.30

På krogen drack jag 1 och en halv drink

Sen sprang till nattbussen!

Hursom så tillkallades ambulans ( antar någon som ringde)

Jag gick själv ut ur bussen, ställde mig å pratade med ambulanssjukvårdarna

och sa, att jag INTE tyckte att jag skulle åka med dom, att jag vill hem å sova bara..

Efter att dom övertalade mig att följa med ( för att kolla upp varför jag svimmade) så åkte jag med dom.

Väl där skulle det tas drogtest eftersom att jag varit på krogen, och jag fick blåsa i alkoholmätaren, iaf jag skulle behöva några mediciner sa dom....

blåste och det landade på 1,6 promille har jag för mig!

var det så mycket ?  dom sa inget om halten, men sen har jag hört av en vän att det var jätte mycket ??

• Svar på tråden Var det så hög promille ?
  • caaroline

Hon var över 20 iallafall, hon blev stoppad på stan pga fylla, klagade på att hon hade ont i hjärtat så väl på sjukhuset tog dom samma som på dig (ekg) och efter några timmar fick hon åka hem hon med.

Några dagar senare fick hon ett samtal bara! Men så länge detta inte brukar hända eller har hänt innan så brukar det oftast inte bli mer än ett möte om de nu ens blir det i ditt fall, de kan ingen annan förutom tiden svara på. Sköter du ditt/dina barn och allt funkar utan anmälningar sedan innan så tror jag inte att du behöver oroa dig (min kompis hade inget sedan innan) och just därför la dom ner allt för att hon var tillämplig och klassades som en vanlig normal mamma helt enkelt, som en gång drack en aning för mycket bara.

• Rani
    Anonym (undrar) skrev 2013-06-19 22:40:52 följande:
    Okej!

Men varför sa dom inget ? jag är myndig i och för sig men iaf....

Kommer dom gå vidare med detta ? har ett barn men barnet var hos sin pappa!

( jag åkte ju ändå frivilligt in till sjukhuset ) var inte så att dom fick bära mig, eller ta hand om mig....

De sa nog inget just för att det inte är deras sak. Du är som sagt myndig och rejält full. Inget av det är brottsligt eller ovanligt. Jag har svårt att tro att det skulle bli något av det. Du hade inte ansvar för barnet då och har därmed inte brustit i ditt föräldrarskap.
  • Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 23:18:22 följande:
    Hon var över 20 iallafall, hon blev stoppad på stan pga fylla, klagade på att hon hade ont i hjärtat så väl på sjukhuset tog dom samma som på dig (ekg) och efter några timmar fick hon åka hem hon med.

Några dagar senare fick hon ett samtal bara! Men så länge detta inte brukar hända eller har hänt innan så brukar det oftast inte bli mer än ett möte om de nu ens blir det i ditt fall, de kan ingen annan förutom tiden svara på. Sköter du ditt/dina barn och allt funkar utan anmälningar sedan innan så tror jag inte att du behöver oroa dig (min kompis hade inget sedan innan) och just därför la dom ner allt för att hon var tillämplig och klassades som en vanlig normal mamma helt enkelt, som en gång drack en aning för mycket bara.
    Okey men om hon blev stoppad för fylla ( då antar jag att det var polisen?) och åkte hon med polisen till sjukhuset så var det  ett omhändertagande   * L.O.B. * lagens omvårdnad berusade , då är polisen skyldig att göra en anmälan till soc om det finns barn hos den omhändertagne.....

Var inte riktigt samma sak för mig!

• XcsM

Även om en anmälan görs så lär det ju inte hända något alls, TS. Det värsta som kan hända är väl att du får åka dit och prata med dem om vad som hände och någon får styrka att du inte har alkoholproblem.

• Anonym (undrar)
    Rani skrev 2013-06-19 23:24:11 följande:

De sa nog inget just för att det inte är deras sak. Du är som sagt myndig och rejält full. Inget av det är brottsligt eller ovanligt. Jag har svårt att tro att det skulle bli något av det. Du hade inte ansvar för barnet då och har därmed inte brustit i ditt föräldrarskap.
     Hoppas inte det!

hade väl mer brustit i föräldraskapet om jag åkte hem.... å inte kollade upp mig!

Nu var det så att jag hade EKG förändringar och fick åka in till jouren dagen efter, där det blev ambulans till sjukhuset och ligga flera timmar på EKG. Då hade jag med barnet! Men fans ingen som kunde med kort varsel komma och hämta barnet. Men dom borde ha sett att barnet mådde bra, och att jag så gott jag kunde tog hand om det =) vara samma som jobbade fredag natt!
  • caaroline

Dom stoppade henne, pratade med henne och sa att om hon inte tar sig hem nu på egen hand (ordnar skjuts) så får hon sova hos dom. Hon började få ont i hjärtat och de släppte inte så då när hennes skjuts kom så fick hon åka till sjukhuset, det var ingen lob. Har kompisar som var med henne som säger samma sak så jag vet att de som jag sa stämmer!

Dedär är helt olika vad som kan ske efter en fylla, men precis som jag sa förut så tror jag inte att du behöver oroa dig så länge barn inte kommer till skada eller blir lidande på något sätt. Du kan få komma på ett samtal precis som hon fick, men mer än så tvivlar jag på ska hända.

• Anonym (undrar)
    XcsM skrev 2013-06-19 23:25:55 följande:
    Även om en anmälan görs så lär det ju inte hända något alls, TS. Det värsta som kan hända är väl att du får åka dit och prata med dem om vad som hände och någon får styrka att du inte har alkoholproblem.
     Nja... vill inte ha med dom att göra iaf....

Men eftersom att jag dagen efter fick åka in vid kvällen då nykter, först till jouren- sen med ambulans till akuten så borde dom sett att det inte var på grund av alkoholen iaf.... + att jag då hade barnet med mig!

• Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 23:32:53 följande:
    Dom stoppade henne, pratade med henne och sa att om hon inte tar sig hem nu på egen hand (ordnar skjuts) så får hon sova hos dom. Hon började få ont i hjärtat och de släppte inte så då när hennes skjuts kom så fick hon åka till sjukhuset, det var ingen lob. Har kompisar som var med henne som säger samma sak så jag vet att de som jag sa stämmer!

Dedär är helt olika vad som kan ske efter en fylla, men precis som jag sa förut så tror jag inte att du behöver oroa dig så länge barn inte kommer till skada eller blir lidande på något sätt. Du kan få komma på ett samtal precis som hon fick, men mer än så tvivlar jag på ska hända.
     Okey! Men du vet att det var sjukhuset som gjorde oroanmälan ?

Nej jag tror inte det, som du ser fick jag åka in på lördag kväll ( dagen efter) då jag fick tungt att andas och stickningar i hjärtat.... och då hade jag barnet med mig!
  • caaroline

Jag vet ej vem som gjorde anmälan men om polisen är villig att släppa hem en person om den personen tar sig hem så görs ingen anmälan iallafall, de vet jag. Sjukhuset kan göra anmälan om dom är orolig, absolut.

Jo jag läste nu att du även var in dagen efter så då bör dom ju förstå att detta inte var pga din "fylla" kanske. Jag tror iallafall inte de blir några uppföljningar av detta!

• Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 23:40:48 följande:
    Jag vet ej vem som gjorde anmälan men om polisen är villig att släppa hem en person om den personen tar sig hem så görs ingen anmälan iallafall, de vet jag. Sjukhuset kan göra anmälan om dom är orolig, absolut.

Jo jag läste nu att du även var in dagen efter så då bör dom ju förstå att detta inte var pga din "fylla" kanske. Jag tror iallafall inte de blir några uppföljningar av detta!
     Okey,  jag bor inte " hemma just nu"  så kollar inte posten varje dag, men vet du om hon fick hem ett brev ? och var det typ  några dagar efter hon varit på sjukhuset ?
  • Anonym (undrar)
    caaroline skrev 2013-06-19 23:47:03 följande:
    Jag vet inte hur de gick till tyvärr, antingen samtal eller brev var det nog.
    Okey!

Nej ska sluta oroa mig över det, och promillen.....  tänka på att sova,äta nästa gång om jag vågar mig ut på krogen igen :(
Svar på tråden Var det så hög promille ?