• Erfdgt

Tipsa om tapet? Hjälp! :)

Någon som kan tipsa om en fin tapet i vitt/ljust och grått eller silver. Gärna lite silver eller sådär pärlemoraktigt, så inte tapeten känns så platt. Den får absolut inte gå i beige/brunt/gult, utan måste vara en kallare gråton.

Samt en ganska ljus tapet, inte vit, som passar bra i en hall med inredning i ek. Vad ska man satsa på för färg där? Kikade på ett lite brun/beige tapet, men det känns som att den är för lik i färgen som hatthylla, skoskåp och liknande som är i ek.

Vi har kikat på en massa tapeter, men jag lyckas inte riktigt pricka rätt. Maken bara nickar åt allt jag visar ;)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-20 19:47

Ingen mer som har en/har sett en snygg tapet i vitt/grått/silver eller en tapet som kan passa ihop med ekmöbler? :)

• Svar på tråden Tipsa om tapet? Hjälp! :)
  • Griseknoen35

Gå in på en riktig färg affär och be om hjälp. Ofta brukar dom vara jätte duktiga på tapeter.

• Erfdgt

Tack, men jag har varit in på flera riktiga affärer, vad du nu menar med det? Riktiga färg/tapetbutiker antar jag? Men jag blev inte klokare av det, för annars hade jag ju inte startat den här tråden.

• Griseknoen35

Typ nordsjö, flugger, mm.. Menar inte butiker som bauhaus, rusta mm. Menar lite mindre butiker som är mer inriktade på personlig service. Många sånna butiker kan du även låna hem tapetböcker och titta i hemma. Dom brukar även ha stora tapetrullar i butik som man kan rulla ut och titta på.

• Erfdgt
    Griseknoen35 skrev 2013-06-20 10:57:02 följande:
    Typ nordsjö, flugger, mm.. Menar inte butiker som bauhaus, rusta mm. Menar lite mindre butiker som är mer inriktade på personlig service. Många sånna butiker kan du även låna hem tapetböcker och titta i hemma. Dom brukar även ha stora tapetrullar i butik som man kan rulla ut och titta på.
    Precis såna butiker jag antog att du menade och vi har som sagt besökt flera av dom. Min pappa jobbar i en sån butik. Det gör mig dock som sagt inte klokare, tyvärr.
  • Griseknoen35

Då skulle jag försöka satsa på vitt nu. Det är neutralt och passar till typ allt. En vit tapet med något glansigt mönster som också är mer eller mindre vit. Eller bara måla allt i vitt med en svag brytning i grått. Enkelt att ändra om ni inte trivs med det om det målas.

• Erfdgt

Nä, helt vitt blir det definitivt inte. Vi har barn och hund och speciellt i hallen skulle det vara oerhört opraktiskt :P Även om jag vill ha ljust, så är jag lite allergisk mot bara vitt. Jag tycker att det, oavsett möbler och inredning, blir väldigt lätt sterilt och tråkigt hehe

• Erfdgt

Haha ja, 1700kr/rulle är i dyraste laget, så jag förstår er ;)

• Erfdgt

Puffar! Ingen mer som har en/har sett en snygg tapet i vitt/grått/silver eller en tapet som kan passa ihop med ekmöbler? :)

• Toxiclady

Tipsar om Rusta.... Deras tapeter har hög kvalitet och vi har enbart använt deras non woven tapeter. Kan tipsa om en tapet som dom har med lite silver, sammetstruktur.... Är med löv på. Vi har den som fondvägg i vardagsrummet tillsammans med en ljusgrå tapet.....

• Erfdgt

Tack, har dock kikat igenom Rustas sortiment och hittat en där som jag vill ha i vardagsrummet, men hittade ingen som vi gillade till sovrummet eller hallen tyvärr :(

Svar på tråden Tipsa om tapet? Hjälp! :)