• Anonym (dum?)

Hjälp! Tog ny dos huvudvärkstabletter för tidigt!!

Jag tog nyss en full dos huvudvärkstabletter och kom sen på att det nog bara är tre timmar sedan förra dosen!!! dET SKA ju gå 6 timmar, eller minst 4 timmar mellan!

Det var iofs olika mediciner men ändå, helt klart för tätt. Vad ska jag göra????

Ca kl 20.30: 400 mg Ipren

Ca kl 23.30: 2 st Panodil (500 mg) och 2 st 25 mg Diklofenak.

Hade lite huvudvärk på kvällen, men då det inte hjälpte blev jag rädd att det är migrän (vilket jag har ibland, hemskt) , så då tog jag en sån där dos man ska ta tidigt vid migränsymtom, men utan att tänka bakåt....

Farligt????? 

• Svar på tråden Hjälp! Tog ny dos huvudvärkstabletter för tidigt!!
  • Anonym (dum?)

Jag vet man kan ringa läkemedels-nånting men tänkte att här finns säkert folk som kan sånt här och vet vad man bör göra. Kräkas vill jag inte ha som förslag, det kan jag inte. 

• Mia118

Jag tror inte det är någon fara. Men om du är orolig så ring 1177 och fråga .

• Anonym (dum?)

ok ja det skulle jag ju kunna. Känner mig väldigt dum bara....men visst får jag skylla mig själv. Tack för svaret!

• Anonym (dum?)

Usch, vill ju bara lägga mig och slappna av så att medicinen kan verka, och så jagar jag upp mig såhär.....så dumt. tack för svaren, nu väljer jag att tänka att ni kan det här och att det inte är nån fara. Tack!!

• Mamori

Kollade på ipren, är det samma substans i de andra? Risk för biverkningar vid mer än 80 mg/kg kroppsvikt. Vad väger du? Vid lätt överdosering får man bara ont i magen och ev illamående.

• Simone de Beauvoir

Så länge det är olika verksamma substanser kan du ta dem samtidigt om du vill, för bättre effekt.

• biologic

Bör inte vara någon fara, så länge du inte är pytteliten och väldigt, väldigt smal. :)

• Anonym (Nej!)
    Simone de Beauvoir skrev 2013-06-20 00:06:44 följande:
    Så länge det är olika verksamma substanser kan du ta dem samtidigt om du vill, för bättre effekt.
    Sluta sprida osanningar!

Det är inte bara verksamma substanser som spelar roll. NSAID  som ibuprofen och diklofenak ska inte blandas, de räknas i samma dos.

Sluta prata om saker du inte vet något om.
Svar på tråden Hjälp! Tog ny dos huvudvärkstabletter för tidigt!!