Inlägg från: wilhelm50 |Visa alla inlägg
  • wilhelm50

Dresscode

Någon tjej som vet hur det fungerar,inom service och hotell,tycker det är så sexigt med tjejer och kvinnor med kjol och strumpbyxor och uniformsliknande kläder borde vara varmt på sommaren,måste tjejerna/kvinnorna ha på sig dessa klädesplagg på jobbet/alltid,nyfiken

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-23 11:30
    Kul att så många läser mitt inlägg,vill gärna ha mer svar av er tjejer/kvinnor,nyfiken och intresserad.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-09 04:48
    Lite fler kommentarer tjejer ni är väl många som jobbar inom service sektorn, nyfiken
  • Svar på tråden Dresscode
  • wilhelm50
    Anna Collovin skrev 2013-06-27 07:36:49 följande:

Pumps är ju ett måste tycker jag om man vill se fin ut
    Håller verkligen med dig.
  • wilhelm50

Kan vi inte fortsätta tråden det måste finnas massor av åsikter tjejer nyfiken på mer dialog .

• wilhelm50
    Aniiee skrev 2013-07-11 05:36:30 följande:
    Menar du mig? Och i så fall: När är "då"? när jag var 11 eller när jag var 25? Eller nånstans däremellan?
    Yaoi is the opiate of the fangirls

Ni är ju jättemånga tjejer som jobbar inom service borde ju finnas massvis med kommentarer för och emot och allt som hör till dresscode uppriktigt nyfiken på vad ni här på er och varför ni måste ha på er det o s v
  • wilhelm50
    Aniiee skrev 2013-07-13 03:24:37 följande:
    Ja, det är många tjejer som jobbar innom service. Orsaken att det inte blir så mycket svar i tråden tror jag på att sverige är väldigt avslappnat när det kommer till sånt.  Men ok: Dresscode nr 1: Skoluniform tills jag var 18. Jag är för att det införs i svergie. Jag vet att jag inte  är så poppis när jag säger det. Från fötter till huvud: Vita eller svarta knästrumpor, blåvit kjol av olika längd (från hellång till straxs ovanför knäna), vit blus, rödvit eller blåvit slips eller fluga, kavaj med skolans logga, uteskor uta, inneskor inne. Personligen vägrade jag kjolen, tog på mig byxor istället. i sutet på junior high hade jag över 200 anmärkningar..... Dresscode nr 2: Större, lite finare köpcenter i Shibuya, vit blus och  slacks på några av avdelningarna, kimono på andra. Obligatorisk klack om man var under 165 cm. Jävligt obekvämt att gå i 12 timmar om dagen. Mend et ser ju stiligt ut... Dresscode nr 3:  Som kock. Kockjacka, bra byxor och bra skor. Håret uppsatt. Ingen vill ha hår i maten. Dresscode nr 4: Nanny. Proper utomhus, samtidigt som man ska kunna leka med barnen. Krångligt.   Är vad jag kommer på så här på morgonkvisten. Har  haft ytterligare 3 yrken med dresscode. Rent almänt kan jag väl säga att så länge det är bekvämt så har jag ingenting emot det (och jag menar inte "ligga på soffan och zappa"-bekvämt, utan bra att man ska kunna andas och sitta ned utan att riskera sina kläder.)
    Yaoi is the opiate of the fangirls

Tack för ditt fantastiska svar du är verkligen insatt i ämnet.
Svar på tråden Dresscode