• Förväntanstid

Bukplastik i Umeå landsting & privat.

Jag har insett att jag efter denna graviditet kommer att vilja göra en operation av mina trasiga magmuskler. Jag gick ned till under 50 kg efter förra graviditeten men magen fortsatte att se ut som en ballong (som 4-5 månaden gravid). Kunde inte ha mina smaljeans som jag kunde ha vid högre kroppssjukt före. När jag böjde mig bakåt blev det en 3-4 cm utstickande fåra på magen där innehållet putar ut mellan magmusklerna :( Är det någon här som vet vad det är för kriterier här i Umeå för att få via landstinget? Någon som gjort privat här? Vilken läkare? Blev du nöjd?

• Svar på tråden Bukplastik i Umeå landsting & privat.
  • Förväntanstid

Verkligen ingen alls som gjort det eller försökt få det via landstinget?

• Saftmedbulle
    Förväntanstid skrev 2013-06-21 14:43:02 följande:
    Verkligen ingen alls som gjort det eller försökt få det via landstinget?
    Jag sitter precis nyopererad för det samma och är väldigt nöjd med resultatet. Min sjukgymnast sa att det var svårt att få en sådan operation betald av landstinget (då skulle man ha väldiga besvär), så jag tog saken i egna händer och operades privat i Stockholm.
    Lycka till!
  • Nyfikna72

Via landstinget kan man nog glömma.......det ska till väldeliga problem som sagt och då åtgärdar de bara problemet, knappast en full bukplastik inriktad på skönhet. Med problem räknas sår som aldrig läker under lös hud och sånt eller om man kan påvisa psykisk ohälsa som kan knytas till det. Men då talar man nog om flera års dokumenterade besvär.

• Förväntanstid

Tråkigt om det ska vara så svårt att få hjälp med det. Har förstått att man kan få ryggproblem av särade magmuskler, bara det borde ju vara en viktig faktor för att få hjälp. Sen är det inte mänskligt att man ska ha en mage som folk frågar ifall det är gravidmage trots att man väger normalt, eller som i mitt fall lite för lite. Nåja. Får se hur det ser ut efter nästa och kanske börja spara pengar...

• Nyfikna72

Ja om du kan bevisa att dina ryggproblem orsakas av magen så går det nog men jag har svårt att se hur det ska gå till......

Svar på tråden Bukplastik i Umeå landsting & privat.