• Chocoholica

GLAD midsommar på er!

Nej jag tänker inte skälla på er, men jag vet att arga ikoner får mer uppmärksamhet än glada.
    Vill bara be er att snälla inte hålla på att stressa ihjäl er för att ni vill ha lite jordgubbar och sill och potäter.
    Det är samma visa högtid efter högtid. Folk stressar som om de vore på väg till en akutmottagning.
    Är det värt att riskera er och andras liv och hälsa för att ni prompt ska ha grisrumpa till jul? Nix pix.
    Om man ska iväg nånstans, måste man vara där prick ett klockslag om det inte handlar om ett jobb som går ut på att rädda liv?
    Ha en glad midsommar. Glad

• Svar på tråden GLAD midsommar på er!
  • Tankspridd

Ingen direkt midsommarmat här, grillspätt,hemmagjord potatissallad och grillade grönsaker :)
    Sedan en jordgubbstårta.

Var ju ändå iväg till affären, blev mer stressad av alla andra stressade personer där :p Som stånga sig fram...

• Chocoholica
    Tankspridd skrev 2013-06-20 15:56:57 följande:
    Ingen direkt midsommarmat här, grillspätt,hemmagjord potatissallad och grillade grönsaker :)
    Sedan en jordgubbstårta.

Var ju ändå iväg till affären, blev mer stressad av alla andra stressade personer där :p Som stånga sig fram...
    Ja, som om världen skulle gå under och de var tvungna att hamstra mat. Har verkligen inget emot traditioner, ska själv pipa iväg till köket och göra en jordgubbstårta men man får sätta sin och andras säkerhet och hälsa före traditioner. Grillspett lät ju inte direkt äckligt du. Synd bara att vi bor i lägenhet och inte får grilla. Ja just det... Tack för påminnelsen. Äter inte sill frivilligt så jag får tina lite fläskkare. Glad
  • Chocoholica
    Chocoholica skrev 2013-06-20 16:24:56 följande:
    Ja, som om världen skulle gå under och de var tvungna att hamstra mat. Har verkligen inget emot traditioner, ska själv pipa iväg till köket och göra en jordgubbstårta men man får sätta sin och andras säkerhet och hälsa före traditioner. Grillspett lät ju inte direkt äckligt du. Synd bara att vi bor i lägenhet och inte får grilla. Ja just det... Tack för påminnelsen. Äter inte sill frivilligt så jag får tina lite fläskkare. Glad
    Och så glömmer vi att stava ordentligt ja (smått tankspridd jag med). Fläskkarre ska det stå...
  • vivianne

Vi ska på knytas och det är jätteskönt. Hoppas bara solen fortsätter skina men oavsett väder så är det ju en härlig långhelg i goda vänners lag som väntar precis runt hörnet. Glad midsommar allihop!

• Tankspridd

Jag bor med i lgh, så jag tar spätten på grill i ugnen. Smakar lika gott! Utom just kolsmaken som kommer såklart.

Ja de handlar som aldrig förr och sedan har de säkert mat över för flera dagar!
    Sen är jag trött på midsommarmat/jul/påsk... Samma skit olika namn :p

• FruNyfiken
    Chocoholica skrev 2013-06-20 14:53:06 följande:
    Nej jag tänker inte skälla på er, men jag vet att arga ikoner får mer uppmärksamhet än glada.
    Vill bara be er att snälla inte hålla på att stressa ihjäl er för att ni vill ha lite jordgubbar och sill och potäter.
    Det är samma visa högtid efter högtid. Folk stressar som om de vore på väg till en akutmottagning.
    Är det värt att riskera er och andras liv och hälsa för att ni prompt ska ha grisrumpa till jul? Nix pix.
    Om man ska iväg nånstans, måste man vara där prick ett klockslag om det inte handlar om ett jobb som går ut på att rädda liv?
    Ha en glad midsommar. Glad
    Det var omtänksamt! Glad midsommar till dig också!
    (erkänner att jag faktiskt gick in i tråden pga arga gubben) 
  • Chocoholica
    FruNyfiken skrev 2013-06-20 17:53:23 följande:
    Det var omtänksamt! Glad midsommar till dig också!
    (erkänner att jag faktiskt gick in i tråden pga arga gubben) 
    LOL. Skrattande
  • Aimee68

Haha jag har faktiskt stressat hela dan;) Men nu har vi äntligen anlänt till båten på Tjörn där vi ska fira midsommar och även ha en veckas semester i lugn och ro. Finns inget bättre för här finns inga måsten alls och man går verkligen ner i varv.
    Imorgon blir det sill o potatis, jordgubbar och grädde på dagen. På kvällen har vi bokat  bord vid en restaurang precis intill havet.  Har tjuvstartat i kväll med ett glas rött. Så Glad Midsommar{#emotions_dlg.flower}

Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
  • Chocoholica
    Aimee68 skrev 2013-06-20 20:00:03 följande:
    Haha jag har faktiskt stressat hela dan;) Men nu har vi äntligen anlänt till båten på Tjörn där vi ska fira midsommar och även ha en veckas semester i lugn och ro. Finns inget bättre för här finns inga måsten alls och man går verkligen ner i varv.
    Imorgon blir det sill o potatis, jordgubbar och grädde på dagen. På kvällen har vi bokat  bord vid en restaurang precis intill havet.  Har tjuvstartat i kväll med ett glas rött. Så Glad Midsommar{#emotions_dlg.flower}
    Åh guuuud så gott! Det är ju underbart vackert där. Är inte avundsjuk, är inte avundsjuk... Tra la la la laaa!
    Glad midsommar! Glad
  • Aimee68
    Chocoholica skrev 2013-06-20 22:27:50 följande:
    Åh guuuud så gott! Det är ju underbart vackert där. Är inte avundsjuk, är inte avundsjuk... Tra la la la laaa! Glad midsommar!

❤❤ du är väl för söt❤
    Att älska sig själv är början till en livslång kärlekshistoria...
Svar på tråden GLAD midsommar på er!