• CellenEllen

tips på leksaker till 2årig kille

min son har inte mycket leksaker. DE han har är gamla och han är för stor. Han fyller 2 år i höst och jag vill uppdatera hans leksaker .. vad ska jag köpa.. hjälp!
    vad leker era söner med? 

• Svar på tråden tips på leksaker till 2årig kille
  • daimstrut

Brio järnväg leker min son med en del, också vanliga bilar, brandbilar och traktorer. Bollar hör också till favoriterna.

• Alexi

En bra spis och massa tillbehör till en sån, plastgrönsaker, muggar, stekpannor och sånt.

• Solis65

Docka och dockvagn/stroller - körs och fixas en hel del. Puzzel och allt som sagts ovan.

• Mrs Moneybags

Min son älskar också duplo, precis som de som skrivit härovanför.
    Han leker också mycket med pussel av alla slag, älskar böcker förstås, leker lekar med legogubbarna och smurfar, överhuvudtaget gillar han att sätta ihop saker. Vi har ett kloss-pussel som han gillar också.
    Jag har köpt bokstavskortlek och "spelar" ett bokstavsspel med honom, det tycker han är kul.
    Han älskar musik, så han spelar på min blockflöjt och min keyboard, han har också en barnkeyboard som han klinkar på.

Jaaa...dagarna går  

• stickkontakt

Upprepar vad en del andra sagt nu, men detta är favoriterna för min tvååring:

Dublo
    Tågbana
    Bilar plus bilbanematta
    Pussel
    Böcker
    Leksaksspis med tillbehör
    Boll
    Kritor
    Enkla musikinstrument, tex munspel, xylofon eller trumma 

• stickkontakt
    stickkontakt skrev 2013-09-09 10:19:03 följande:
    Upprepar vad en del andra sagt nu, men detta är favoriterna för min tvååring:

Dublo
    Tågbana
    Bilar plus bilbanematta
    Pussel
    Böcker
    Leksaksspis med tillbehör
    Boll
    Kritor
    Enkla musikinstrument, tex munspel, xylofon eller trumma 
    DuPlo ska det stå såklart
  • elyse

Saker för att klä ut sig och böcker. 

• tulip79

Sonen blir 2 år om en månad o det han helst leker men är traktorer (gillar speciellt att koppla på o av släpvagnar) duplo, tågbana o bygga med klossar. Han gillar även sago- o sångböcker o att måla. Ute i sandlådan är det traktorer med skopa som gäller, eller stora grävskopan.

Svar på tråden tips på leksaker till 2årig kille