Känner nån igen sig? (Gravid i vecka 5)
Hur normalt är det att frysa som en tok på morgonen, för att
sen under dagen börja svettas som bara den så fort man anstränger sig,
för att sedan avsluta kvällen med att frysa igen, när man är gravid?
Jag är i vecka 5 (4+4) och det jag hittills känt är:
* Detta med frossan och svettningarna som
kommer om vartannat på dagarna,
* Mensvärk som kommer och går, värst dock på morgonen (beror ju inte på någon mens,
men säger så ändå eftersom det känns EXAKT likadant som när jag ska ha mens),
* Huvudvärk hela dagarna,
* Ett väldigt litet och diffust illamående som försvinner lika fort som det börjar kännas.
* Trötthet
* Öm i högra sidan och lite uppe på högra bröstet (dock har jag smått börjat känna av
lite i vänster också, men långt ifrån som i höger)
* Mår lite lätt illa dock när jag åker bil och blir lite yr, men kör jag själv går det bättre.. hmm
* Har närmare till skrattet nu än tidigare, känner mig lycklig (inte så konstigt dock! hehe)
* Igår satt jag i bilen så pirrade det i nedre delen av magen, precis som om nått
kittlade från insidan, det var över på nån sekund, men jag hajade ändå till och började skratta. Aldrig känt så tidigare.
Men jag känner mig inte kissnödigare oftare, ingen ökad törst,
inget förändrat luktsinne eller smak, inga kräkningar eller jobbigt illamående, inga ömma bröstvårtor,
ingen ökad hunger, inga humörsvängningar.
Dock säger min man att jag börjat snarka, jag har sällan snarkat tidigare, vet inte vad det beror på,
han säger att jag sover mer på rygg sen jag blev gravid än innan. Inget jag vet av själv dock eftersom jag sover
som en stock på nätterna. Jag brukar normalt sova på mage eller sidorna (också enligt honom)
Nu tror jag ju inte att de har med graviditeten att göra eftersom jag är så tidigt in i den än så länge,
fast han relaterar det till graviditeten.
Jag väljer att skriva anonymt just nu eftersom det finns de jag känner här på sidan och
det är hemligt än, vi vill inte gå ut med det till våra vänner förrän lite senare eftersom vi har ett MF i bagaget redan och då gjorde vi "misstaget" att berätta till familj o vänner väldigt snabbt..
Men vad säger ni - har ni som är/har varit gravida haft liknande som jag?
Är 28 år och känner mig som en klimakteriegumma redan