Nervsmärta, ni som har det, vad har ni för behandling?
Jag har Gabapentin 3300 mg mot nervsmärta (håller på att höja dosen och kommer snart vara uppe på högsta som är 3600 mg/dag. Nervsmärtan fortsätter breda ut sig, började på vänster axel in mot halsen och nu är det nedåt bröstet, uti armarna (de har jag iofs haft problem mer eller mindre sedan 2009 då karpaltunnelsyndrom misstänktes under graviditeten) och i ryggen. Förutom båda armarna och händerna, är det i stort sett enbart vänster sida som drabbats. Värme gör det värre, kan tidvis fortfarande inte ha något på överkroppen för det känns som jag bränt mig ordentligt i solen då. Ska visserligen till neurolog på onsdag men tänkte ändå höra med er här vad ni andra har för smärtlindring? Antidepressiva som de rekommenderar, faller tyvärr bort då jag tar ett annat antidepressivt medel mot ångest och tvångssyndrom.
Tacksam för svar
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-22 00:51
I nuläget vet jag inte alls vad felet är, har bara varit hos min distriktsläkare som skrivit remiss dels för datortomografi av hjärnan, som var u a, kollat reflexer och känsel (har känselstörning i armarna och händerna). Jag tagit prover som var u a hos vc, fick akutremiss till sjukhuset p g a nervsmärta och därigenom har jag fått remiss till mr som kommer bli i mitten-slutet på juli och gjort röntgen av nacken som var u a. Distriktsläkaren är också den som skrivit ut Gabapentin och gett mig remiss till neurolog, är minst sagt skraj för vad de kommer hitta.
Vidare har jag problem med finmotoriken, t ex knäppa en knapp och hålla i t ex en penna. Tappar också lätt saker, särskilt sådana man måste hålla hårdare i som exempelvis sedlar, och då märker jag det oftast inte heller.