• Isbit

Är jag en hysterisk mamma?

Är jag hysterisk som har skydd o nät på studsmattan?
    Jag låter inte barnen hoppa om det är stor ålderskillnad. Typ en treåring o flera 10 åringar
    Jag har cykelhjälm på barnen om dom cyklar.
    Jag lämnar dom inte hemma ensam hur som helst.
    Jag tvättar dom, borstar deras tänder, kammar håret. Tar fram kläder.
    Jag låter dom inte cykla i trafiken före 12 år & före jag kan se att dom klarar det.

Är jag en hysterisk mamma för det?

• Svar på tråden Är jag en hysterisk mamma?
  • pluvdo

Nej, det tycker jag inte. Däremot så kan de väl kamma sig och ta fram kläder och så själva om de inte är jättesmå.

• Isbit

TACK!
    Jag har fått höra det nämligen.
    Barn ska visst lära sig själva...

• Lindsey Egot NO1

Det kan t.o.m vara livsfarligt om det är ett stort och litet barn på studsmattan för det lilla barnet kan slungas högt upp och landa galet.

• Isbit
    Lindsey Egot NO1 skrev 2013-06-21 22:55:47 följande:
    Det kan t.o.m vara livsfarligt om det är ett stort och litet barn på studsmattan för det lilla barnet kan slungas högt upp och landa galet.
    Men eller hur!!! Jag ville inte att mina barn (3 & 5 år) skulle hoppa på en studsmatta utan nåt som helst skydd tillsammans med en 9 åring. Men då är jag ju tydligen  jättelarvig o mina barn skickades dit ändå, fast att jag sa nej
  • Madame M

Ja men, det låter så klart helt normalt när du radar upp det på det sättet, trygghet mat och lite kläder. Men ligger det något mer bakom när du nu ställer frågan?

Kan du aldig släppa kontrollen, står du och stirrar på studsmattan hela tiden när 3-åringen hoppar?
    Kan du inte lämna en 10 åring ensam hemma för att springa över till grannen en kort stund?
    Klär du på dem och kammar dem om de är 10 år? 

I så fall kanske det är jobbigt att aldrig kunna släppa garden någon gång, om det är så att du aldrig kan låta barnen springa med en skitig tröja utan måste byta direkt. Annars låter du som en väldigt sund och ansvarstagande mamma. Direkta livsfaror, cykla i trafiken tex är ju bara galet att låta barn göra själva.         

Svar på tråden Är jag en hysterisk mamma?