• Orion

Fisk under graviditet.

Jag är gravid i vecka 8+6 idag och har varit noga med att följa rekommendationen att äta fisk 2 ggr i veckan. Just nu är jag på semester i Italien och är inte alls sugen på fisk och skaldjur här. Äter aldrig det utomlands annars. Kan det påverka eller skada barnet om jag struntar i fisk i 9 dagar? Jag har inte med mig omega-3 kapslar som jag kan ta istället.

• Svar på tråden Fisk under graviditet.
  • Philippa

Strunta i fisken du...... det skadar INTE barnet!

• Omogen citron

Varför äter du inte fisk utomlands? Italien har jättegod fisk. Men nej, det skadar inte barnet.

• Orion
    Omogen citron skrev 2013-06-22 08:54:25 följande:
    Varför äter du inte fisk utomlands? Italien har jättegod fisk. Men nej, det skadar inte barnet.

Äter inte främst pga okunskap om vad man ska beställa. Är överlag lite kräsen när det gäller fisk även hemma. Avskyr när det kommer in hel tillagad fisk med huvud, skinn och ben kvar...
  • Omogen citron
    Orion skrev 2013-06-22 08:58:27 följande:
    Äter inte främst pga okunskap om vad man ska beställa. Är överlag lite kräsen när det gäller fisk även hemma. Avskyr när det kommer in hel tillagad fisk med huvud, skinn och ben kvar...

Oj, det har jag aldrig varit med om. Vad går man då på för ställen? Fast det är klart, om de inte har menyer på engelska blir det jobbigt.
  • Mimmi77

Ingen fara jag åt fisk Max en gång per vecka eller inte alls!åt bara för det fanns på jobbet på tisdagar eller om vi tog en sushi ute.

• listo

Jag är allergisk mot fisk och skaldjur och har därmed gått genom två hela graviditeter utan att äta en smula fisk.
    Fisk är nyttigt och bra, men det är inte livsnödvändigt för att du eller din bebis i magen ska må bra. Som någon skrev, det är rekommendationer, inte lagar.

Svar på tråden Fisk under graviditet.