Om barnen inte vill ha 2 åringen på sina rum så ska detta givetvis respekteras och ni föräldrar måste se till att styra upp det.
Det var det värsta jag visste som liten att bli påtvingad min lillebror för han ville ju så gärna vara med, ju mer min mamma tvingade mig att vara med honom desto mer hatade jag honom och var elak, det skiljde 5 år på oss. Jag är övertygad om att det är de vuxna själva som skapar detta kaos mellan syskon.
Jag har 4,5 år mellan mina barn och vill inte min stora son ha lillebror inne på sitt rum så får lillebror faktiskt gå ut, han har ett eget rum. Deras rum bör vara deras frizoner där de själva bestämmer vem som är välkommen.
"Min man har två små odrägliga saker på 9 och 12 år" din inställning till barnen som kallar dem odrägliga är ju helt förkastlig, du är vuxen som dömer barn på det viset men kan inte acceptera att barnen inte gillar ditt barn? Snacka om att kasta sten i glashus, ta itu med din egen attityd till mannens barn så kanske det löser en hel del problem redan där...