Var bor ni och varför?
Jag bor i England sedan lång tid tillbaka och trivs så bra att jag antagligen aldrig kommer flytta hem igen. - Beroende på utbildning är lönen mycket god eller mycket dålig, inkomstskillnaderna är enorma här. Det är enklare att få jobb i England men det är också enklare att bli av med sitt jobb. Det är också fler deltidsjobb så det är inte helt ovanligt att lågutbildade har två jobb. - Bostad är enkelt att ordna. I London är det dyrt att bo medan övriga landet har rätt humana priser. UK-standard på boende är låg i förhållande till svensk standard. - Det är stor skillnad mellan skolorna och det är svårt att få in sitt barn på en bra avgiftsfri skola. Jag har min dotter i privat skola, det är dyrt men bra. Inte ens alla privata skolor är bra så det gäller att noggrant kolla upp skolor innan man väljer. - Vården är i princip gratis om man väljer att gå via NHS. Men det är långa väntetider så jag väljer privata alternativ. Dels via min arbetsgivare, dels ur egen ficka. - Kollektivtrafiken är dyr. Jag kör bil. - Klimatet är regnigt. Det regnar mycket och ofta. Jag hade aldrig valt England före Sverige om jag inte vore högutbildad och tjänade som jag gjorde. Det finns i princip bara fördelar med Sverige om man inte befinner sig på den övre delen av inkomstskalan i England.