• Bling1975

    bli beviljad snitt trotts PGD?

    Det borde inte påverka alls. Det är ju två helt olika saker. För mig var vår svåra resa att få ett barn en av anledningarna till att jag blev beviljad ett snitt.

  • Bling1975

    Det var ingen som nämnde det för mig (att jag fick skylla mig själv alltså som blivit gravid så planerat) utan alla var väldigt medkännande och förstående för min rädsla. Vår dotter blev till genom donation och IVF.

    Här i Stockholm så är det inte så svårt att få ett snitt om man verkligen verkligen vill ha det. Det gäller bara att ha läst på om de risker som finns med snitt så man kan diskutera dem med aurora-BM och ev läkaren. Det som är lite jobbigt är att de inte kommer vilja fatta beslut speciellt tidigt i graviditeten. Man kan säker slåss hårdare för att få det men jag fick inte ens en remiss till Aurora innan stora UL och sedan tog det nära 2 månader att få en tid.

  • Bling1975

    Jag kommer faktiskt inte ihåg var jag läste, men tror det finns någon tråd här inne för planerade snitt.

    Om du är orolig och får ångest så tycker jag att du ska prata med din fertilitetsklinik om samtalsstöd. Det är också något du kan be om hos din BM vid inskrivningen eller säkert söka separat via VC. Det kan vara jätteviktigt att ha för hela fertilitetsresan är en stor påfrestning.

    Lycka till! 

Svar på tråden bli beviljad snitt trotts PGD?