• HannaS86

Min mage förstör så mycket.

Anonym (ledsen) skrev 2013-06-24 22:47:45 följande:
    Förr tränade jag väldigt mycket under några år, det var när jag studerade och inte behövde iväg på dagarna. Då tränade jag varje morgon och det gjorde underverket för humöret och kondisen, dock ingen skillnad med magen tyvärr.

Idag vete fan NÄR jag skulle klämma in träningen, dagarna jobbar jag hela dagen och när jag kommer hem och har varit fastande nästan ett dygn är det inte en chans att jag orkar träna.
    Förlåt ts jag läste att du inte vill ha råd men just ang. träning är en vän till mig gruppträningsinstruktör. Hon hade IBS förr och stora besvär, dock inte så stora som dina men ändå att hon behövde springa på toa när som helst akut och om hon skulle lämna hemmet behövde hon alltid ha koll på var det fanns toaletter nära där hon skulle befinna sig osv. Hennes problem är helt borta sedan hon började träna. 

Jag förstår att det blir en ond cirkel men jag tänker mig att du kanske skulle kunna skaffa gymkort på något expressgym som inte har gruppträning (Brukar vara billigare och gruppträning antar jag inte är aktuellt just nu). Om du testar försiktigt med t.ex. en proteindrink eller gainomax recovery (flytande) skulle du kunna få i dig ganska mycket energi och träna och sedan även ta något liknande efteråt. På ett gym brukar man alltid ha nära till toaletter ifall det skulle krisa sig. Sedan finns det även energidrycker med och utan kalorier (Celsius är utan), kan du dricka sånt? Om det är helt slumpmässigt när problemen dyker upp kanske det kan vara ett försök? Jag tänker att för de flesta brukar magen komma igång när man börjar träna regelbundet och bara du väl får startat kanske det styrs upp med tiden så som för min kompis. Jag försöker inte leka doktor utan det är bara ett förslag, det låter hemskt att ha det som du har.

Eller om du inte vill lämna hemmet och riskera att få en "attack" på ett gym kanske du kan köpa t.ex. en crosstrainer att ha hemma och se om du kan få i dig energi som jag beskrev ovan? Det är skittråkigt att träna till en början och jag tycker gruppträning är mycket roligare men  om man bara lider sig igenom det tråkiga blir det roligt så småningom. Crosstrainers o sånt går att hitta billigt, jag känner flera som vill bli av med motionscyklar o dyl som de aldrig använder eftersom de tränar på gym istället. 
Svar på tråden Min mage förstör så mycket.