Inlägg från: Anonym (dimor) |Visa alla inlägg
  • Anonym (dimor)

Min mage förstör så mycket.

jag får äta 3-4 dimor om dagen så slipper jag sitta på toa 13 gånger om dagen, vilket jag gjorde i flera år.

• Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-25 11:19:00 följande:

Vad är det för skillnad på Dimor och Imodium? Läkarna har rekomenderat Imodium till mig och de är någorlunda effektiva och lugnar magen när den rasar totalt. Dockan kan de ge öm mage och lätt illamående om jag tar maxdos.

jag mår illa av imodium så jag får dimor men jag ska äta det varje dag, har inte haft ett enda anfall på tre månader nu, helt otroligt skönt! Går fortfarande opå toa och gör nummer 2 varje dag men helt kontrollerat

men då är det regelbunden användning inte när olyckan redan är skedd så det är i förebyggande syfte 
  • Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-25 11:32:22 följande:

Får skamset erkänna att jag faktiskt inte ens tänkt på det, får bli en sväng om bolaget efter jobbet tror jag minsann.

köp bara ekologiskt då för i rödvin finns ett åämne som retar tarmarna och magen så in i helsike om det inte är ekologiskt. Vad det hette har jag tokglömt men skriver när jag kommer på det.
  • Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-25 11:36:26 följande:

Läste på Fass nu, varför har läkarna aldrig ens nämt denna medicin för mig? :( Blev däremot lite orolig när det stor att trötthet, dåsighet och yrsel kunde förekomma och att försiktighet vid framförande av fordon skulle beaktas. Jag kör 15 mil dagligen. Hur var din mage innan? Har du haft mycket problem i samband med måltid och så och de försvann helt nu eller? Har du den receptfria eller den receptbelagda varianten (enligt Fass fanns båda).

Jag kör 4000 mil om året i tjänsten, och dåsighet förekommer inte på dimor, imodium däremot jag mådde inget bra av dom alls 

har receptbelagd 100-pack.

Min mage innan var ja... kändes som knivhugg i magsäcken, åt jag fiock jag akut springa på toa. Akut akut NU! inte om en minut. Sprutlackering av toan jämt... just i samband med måltid var det helt sjukt hemskt. Även emellan.

• Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-25 11:46:48 följande:

Och det försvann alltså helt med Dimor? :o Nu tuggar jag fradga här, varför i helvete har aldrig läkarna nämnt detta????? Tänk om det är svaret för mig? Har jag lidit hela mitt vuxna liv i onödan då?

Jag har haft likadant, tänk att svaret var så enkelt liksom jag har testat antidepp och hela baletten med. Fy tusan aldrig mer.

Det tog ca 2 veckor innan tarmar och allt inte gjorde ont längre alls. Nu funkar jag helt som en normal människaa förutom om jag glömmer min dagsdos.  
  • Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-06-25 11:59:37 följande:
    TUSEN TUSEN TACK för tipset. ? Tänk om detta är svaret? Tänk om massor av års lidande faktiskt har ett slut! Vågar knappt hoppas!!!

Jag håller alla tummar, jag kände likadant... Jag var ju helt handikappad. Så många år i onödan liksom.
  • Anonym (dimor)
    Anonym (m) skrev 2013-06-25 16:39:21 följande:
    Dimor och Imodium är samma typ av tablett, dvs dom har samma verksamma ämne, loperamid. Typ som att både ipren och ibumetin båda innehåller ibuprofen. Vill absolut inte sänka din förhoppning, ibland upplever folk att man reagerar lite olika på olika tabletter som har samma verksamma ämne, men jag tycker alltid det är samma.

fast hjälpämnena gör mycket sen har immodium andra egenskaper också tex de med gaslösande effeklt
  • Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-01 12:01:08 följande:
    Ja men självklart, det är bland det roligaste som finns. Jag skrattar dagligen.
    Jises, somliga i den här tråden anser tydligen att jag ska hoppa jämfota rätt upp i luften och omedelbart testa varenda råd som kommer eller så kan jag skylla mig själv. Här får man inte tveka eller tänka igenom saker och ting.

jag har hört att det kan hjälpa att äta en hel skata med fjädrarna kvar Drömmer testa nu TS!!!
  • Anonym (dimor)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-01 13:13:45 följande:

Ger mig genast ut och försöker fånga en. Vet du om kråkor har samma effekt, ifall jag inte hittar någon skata. Och ska näbben och klorna också med? ;)

haha förlåt men man får så tokiga råd ibland och allt ska testas direkt annars har mna ju inte några problem om man inte som du säger hoppar jämfota en mil och allt som sägs. Men såklart, näbbar och allt och hittar du en kråka så färga den med tippex innan bara Cool
  • Anonym (dimor)
    MikNis skrev 2013-07-01 14:58:49 följande:
    Ja det är väl häftigare att dricka lite rött, i stället för att ta tag i problemet på ett seriöst sätt.

Det förvånar mig faktiskt att du inte agerat på det omtalade bajsförsöket som du tydligen hade hört talas om för några år sedan.

Men du vad är så svårt att förstå, vin behöver du ibnget recept för, ingen läkare som skriver ut, något du kan testa själv hemma. Det är ju inte så att du har journalerna hemma för någon med friskt bajs som du bara äter som morgongröt eller hur? Förstår du inte skillanden mellan att testa ett glas vin och få i sig någon annans bajs så ärligt talat....
  • Anonym (dimor)
    jag fick äta det i två veckor och justera upp dosen under de två veckorna innan det hade full effekt, vet int ehur mcyket du tar nu men stackar, stor kram! ska skriva lite me rom en sutnd när jag har rats men vile bara ge en tanke åt dig, vet hur jävla handikappande dte är
Svar på tråden Min mage förstör så mycket.