Inlägg från: Anonym (Tanke) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tanke)

Min mage förstör så mycket.

TS, har inte läst hela tråden, men har du funderat på att försöka bli sjukskriven på halvtid?

Låt säga att du blir sjukskriven halvtid, då kan du fungera som vanligt på jobbet på förmiddagen, åka hem, äta lunch, bajsa några timmar, och sedan ha ett liv på kvällen.

Sedan ska du kanske fundera på att faktiskt prova att dricka vin regelbundet. Det kan räcka med en liten dos för att lugna magen. I många länder hör det till och med till det normala att man dricker vin mer till vardags. Prova en vecka, ät som vanligt, och se hur det går. Sprit kan ha sina fördelar som medicin.

• Anonym (Tanke)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-01 11:45:13 följande:

Äta lunch bajsa några timmar....kunde inte låta bli att skratta där faktiskt. ;)

Det värsta med vinet är att det blir lite handikappande i sig då vi bor på landet, jag måste alltså kunna köra bilen för att hitta på något och vinet låser mig ju hemma på sitt sätt då. Ond cirkel av allt känner jag. :(

Har faktiskt inte funderat något på sjukskrivning, både det och stomi känns som så stora steg att ta. Men kanske iaf diskutera det med min läkare och se vad han anser.
    Men du uppnår inte gränsen för rattfylleri om du dricker ett tredjedels glas. Troligen uppnår du inte ens gränsen om du dricker ett glas!

Jag vet, detta är lite politiskt inkorrekt, men det tål att påpekas att vi faktiskt inte har en nollgräns i Sverige. Man kan dricka lite alkohol och ändå köra bil. Dessutom bryter du ner alkoholen kontinueligt, även när du är vaken.

Låt säga att du dricker ett halvt glas vin till lunch, då kan du absolut köra bil igen framåt eftermiddagen!

Om du är osäker kan du gå till en läkare och be dem testa alkoholhalten i ditt blod två timmar efter att du har druckit ett halvt glas. Då vet du säkert hur det ligger till.
  • Anonym (Tanke)
    Anonym (ledsen) skrev 2013-07-01 13:12:52 följande:

Ja jag vet att jag är överdriven med det där, är skiträdd för det här med alkohol och bilkörning. Har jag tagit några vinglas en LÖRDAG är jag till och med orolig när jag kör på MÅNDAG. Vågar tex aldrig ta ett glas vin på kvällen om jag ska köra bil tidigt nästa dag. Sanslöst löjlig på den fronten är jag. Kanske värt att investera i en alkomätare också. :-/
    Jag tycker att du ska läsa på lite om hur alkohol bryts ner i kroppen och hur mycket man måste dricka för att uppnå gränsen för rattfylleri. Att dricka ett halvt glas vin, då får du i dig ungefär lika mycket alkohol som om du dricker en mellanöl. Dessutom intar du vinet i samband med måltid.

Man ska inte stirra sig blind på att vin har högt alkoholinnehåll, det är ju hur mycket man dricker som spelar roll.

Sedan tycker jag också att vin är såpass enkelt att testa. Kanske kan du avvara en vecka på semestern där du satsar på att mest vara hemma? Om du tar ett halvt glas vin till lunch varje dag i en vecka och magen inte pajar... ja, då vet du ju att det fungerar och kan ta upp saken med läkaren.
Svar på tråden Min mage förstör så mycket.