• elinaehn

Slagit liten flisa ur tand??

Dottern råkade slå liten flisa ur framtanden (baksidan på ena framtanden) för en stund sen i badkaret. syns i princip inte fram, men lite om man kikar på baksidan. hur är det, ska man till tandläkaren med sånt? det är hennes vuxentand.

• Svar på tråden Slagit liten flisa ur tand??
  • Petrol

Tandläkare it is, att inte laga utslagna flisor har jag fått erfara kan bli en dyr historia i längden. Behövs inte akut givetvis, men se till att boka en tid:)

• caaroline

Ja du ska till tandläkaren, även om hon inte lider av det nu så kan det vara bra att ha det dokumenterat ifall det skulle bli något senare, tänkte på försäkringar och sånt också vilket kan vara bra.

• Camillapunktslut
    caaroline skrev 2013-06-23 16:40:41 följande:
    Ja du ska till tandläkaren, även om hon inte lider av det nu så kan det vara bra att ha det dokumenterat ifall det skulle bli något senare, tänkte på försäkringar och sånt också vilket kan vara bra.

• flora3

Min son slog ut en hörnflisa av sin ena framtand när han var 8-9 år. Vi gick till tandläkaren och de satte i en provisorisk lagning, den får sitta så länge den sitter sa dem, så kan vi göra om det ordentligt när han blir äldre. Han är 18 år idag och den sitter ännu kvar. Mitt råd kolla upp det i alla fall vid tandläkaren.

• elinaehn

okej. är det brått eller bokar man vanlig tid, vi har tyvärr privat tandläkare som FÖRSTÅS har semester...

• flora3

Ni kan säkert lugnt beställa en vanlig tid, de bokar ju in er snabbt om de anser det är befogat. Lycka till!

Svar på tråden Slagit liten flisa ur tand??