Varför inte potträna tidigt?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Ni som börjar potträna era barn sent (efter 1 år), varför gör/gjorde ni det? Är det av lathet eller finns det nån annan anledning?
Alltså, jag har inte startat tråden för att moralisera på något sätt, utan är bara nyfiken. Ide flesta andra länder börjar man ju betydligt tidigare.
Alltså, vi använder blöja till vår 7-månaders. Men vi sätter henne på pottan och då kissar hon oftast eftersom vi lärt oss ungefär när hon kissar, så blöjan är nästan alltid helt torr. När hon ska bajsa är det lätt att se. Så fortfarande använder vi blöja med det går åt två-tre blöjor per dag än så länge.
Oj, vilken diskussion det blev! Jag lägger ingen värdering i om man pottränar tidigt eller inte, ville bara se hur andra tänker.
Har kommit på en liten förklaring till min egen frågeställning. Libero (svenskt) uppfann engångsblöjan. Med hjälp av det och en massa reklam och "värdeförändring" så anses det i Sverige normalt att använda blöja längre upp i åldrarna än i många andra länder.