• Tettan

Varför inte potträna tidigt?

En motfråga - varför måste man börja så tidigt?? Snålhet??

Vad spelar det för roll hur andra gör?? Man gör väl som det passar bäst för ens eget barn och situation?  

• Tettan
    Rocket Mania skrev 2013-06-23 20:29:21 följande:
    Jag kan bara svara för mig själv men vi var glada över att slippa byta äckliga bajsblöjor. Inte en enda vidrig bajsblöja, det var värt en hel del!

Själv hade jag tre blöjbarn samtidigt ett tag - men tycker det var äckligare att ta reda på nerbajsade/kissade byxor än själva blöjan... Att ha tre småbarn kräver mer än bara blöjbyte - det var matning, nattning, leka etc - då fick pott-träningen vänta.

Sen löste det sig av sig självt - de blev helt plötsligt intresserade av att gå på toaletten, inget jobbigt nötande alls.
    Och tänka sig - ingen av dem kissar på sig vare sig i sängen eller byxorna numera

• Tettan
    Dr Mupp skrev 2013-06-23 20:34:11 följande:
    Jag har gjort det för att mina barn ska slippa ha på sig blöjor. När de börjat gå så har det nästan alltid varit helt blöjfria hemma. Men så har vi aldrig behövt smörja en enda röd rumpa. 

Och visst det är väldigt skönt att slippa köpa och byta blöjor. Mycket billigare att köpa blöjor i 1,5-2 år  än 3-5 år. 

Mina barn som slutat i 3,5 till 5-årsåldern har inte heller haft röda rumpor... Man får byta i tid...
  • Tettan

Sen kan jag tycka att TS är ganska provocerande - hur kan man tycka att det är SENT efter 1 år ??

Jag har många vänner och släktingar med barn - och INGEN har börjat före 1 års ålder. Väljer man att börja träna INNAN 1 års ålder så är det väl OK, men då är det TIDIGT, inget annat.  

Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?