• KLAJSHUH

Varför inte potträna tidigt?

Varför infaller ens lathet i ämnet? Finns väl mycket annat man fokuserar på istället än just potträning. Jag har inte tränat min 13 månaders. Funderar ev på att kanske börja lite smått vartefter men det är absolut inget jag känner är jätte viktigt för tillfället.

• KLAJSHUH

Ellie nämner nåt som jag faktiskt blir lite nyfiken på.

Ni som tränat era barn så de är blöjfria tidigt (innan barnet pratar) hur har det gått på förskolan? Som förälder lär man sig ju sitt barns signaler men hur förstår pedagogerna det? Eller lör sig barnet gå till toaletten och försöker få en pedagog att följa med dit?

• KLAJSHUH

Jag förstår inte varför en del verkar tycka att det ena sättet är bättre än det andra? Vare sig man börjar tidigt eller sent så blir ju summan av kardemumman ändå blöjfria barn i sluttampen.

• KLAJSHUH

Fast det är väl ingen naturlig instinkt att sätta sig på en potta eller toalett? Pottor är också vinstdrivande företag som hittat på. Det är en naturlig instinkt att göra sina behov men om det sen sker i en blöja, potta, toalett ett hål i marken eller direkt på backen har inte med instinkten att göra.

Rent biologiskt borde väl (min egna tanke) instinkten säga oss att sitta undangömda i nån buske för att vi är sårbara när vi gör behoven och behöver/behövde skydda oss mot faror.

Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?