• Japp

Varför inte potträna tidigt?

Första barnen väntade vi till 6-månader eftersom vi inte visste att man kunde börja tidigt. Ren och skär okunskap alltså. Men så fick vi tips och började med potta och reste på utlandssemester med 1-åring utan att behöva packa med oss blöjor.

Svaret på TS fråga gissar jag för det mesta är okunskap. Man gör inget val utan kör på som alla andra utan att veta om att det finns andra sätt. 

• Japp

För år del gick det galant på förskolan. Personalen trodde oss inte först, men såg ju på inskolningen att vi talade sanning. De var mycket fascinerade och frågade massor. Vår son knatade helt enkelt bort till pottan och satte sig när det var dags. Han hade ju inte blöjor så det var inte så svårt att ta av sig. Vi valde också mjukisbyxor utan knappar så att det gick lätt.  

• Japp

Den enda gången det blev knas som jag kan komma på var en gång när sonen visade att han ville gå på toaletten precis när vi var på ett flyg som skulle landa. Då var han 8 månader. Då fick vi såklart inte gå utan fick sitta fastspända i en typ en kvart tills vi landat klart. Sen rusade jag inte på Arlanda och satte honom på toaletten. 

Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?