Tettan skrev 2013-06-23 20:33:01 följande:
Själv hade jag tre blöjbarn samtidigt ett tag - men tycker det var äckligare att ta reda på nerbajsade/kissade byxor än själva blöjan... Att ha tre småbarn kräver mer än bara blöjbyte - det var matning, nattning, leka etc - då fick pott-träningen vänta.
Sen löste det sig av sig självt - de blev helt plötsligt intresserade av att gå på toaletten, inget jobbigt nötande alls.
Och tänka sig - ingen av dem kissar på sig vare sig i sängen eller byxorna numera
Vi hade aldrig det problemet, inga nedkissade byxor osv. Tydliga signaler helt enkelt, enkelt att läsa och bara att gå på toa.
Tettan skrev 2013-06-23 20:35:46 följande:
Mina barn som slutat i 3,5 till 5-årsåldern har inte heller haft röda rumpor... Man får byta i tid...

3,5-5 år? Är inte det rätt sent?
Vinterankan skrev 2013-06-23 20:40:05 följande:
Jag tycker det är så fruktansvärt äckligt med bajs i pottor (ja äckligare än i blöjor) så jag vill att de ska vara stora nog att sitta på toaletten. Försökte med yngsta (1 år) nu när jag märkte att han skulle bajsa när jag precis satt på ny blöja och tänkte jag kunde slippa en bajsblöja men snoppen pekade för mycket framåt så det lär dröja ett år till.
Min unge har bajsat på toa, jag hatar också pottor. I början satte jag mig bakochfram på toa med barnet framför mig (barnets rygg mot min mage och så höll jag under barnets ben) och sedan när barnet blev större satt det som vanligt.