• Gumsegumsan

Varför inte potträna tidigt?

därför att det kommer en tid när de blir äldre och det är lättare att vänja av dem vid blöja istället för att slå knut på sig nu när det redan är ett jäkla passande av andra orsaker. (sonen fyller ett år om tre veckor)

med storebror gick det utmärkt med blöjavvänjning ändå och vi kommer köra på samma koncept den här gången. 

• Gumsegumsan
    Rocket Mania skrev 2013-06-24 09:34:57 följande:
    För att barnet faktiskt föds redo Vissa vill helt enkelt ta tag i det från början, andra inte. 

mina barn har inte fötts så pass redo att de har kunnat tala om när de behövt göra ifrån sig, hållit sig borta från soffor/sängar/mattor när det varit i farozonen osv
  • Gumsegumsan
    Rocket Mania skrev 2013-06-24 11:24:45 följande:
    Barn säger ifrån. Inte genom att säga "mamma, jag måste kissa" men genom gruff, stånk, gnäll etc. Jag har som sagt förståelse för att alla inte kan/vill/har tid att lära sig läsa signalerna men de finns där.
    nix. ingen av mina har gruffat, stånkat eller gnällt när de kissat. hur gör jag då?

Jag hade gärna skippat blöjan tidigt då jag tycker det är både dyrt, miljöovänligt och bökigt att ständigt bära med sig.  
  • Gumsegumsan
    Rocket Mania skrev 2013-06-25 23:47:20 följande:
    Vi säger så. Dina barn är helt unika och har fötts helt utan ett beteende som ska hålla dom torra. Bra bra.

haha, okej. tack för ett seriöst svar på min fråga
    Rocket Mania skrev 2013-06-26 00:14:16 följande:
    Även om man inte ser signalerna betyder det inte att dom inte finns. Folk som inte vill eCa sina barn behöver absolut inte göra det men hävda inte i sten att era barn inte signalerat när de var nödiga i början för det gjorde de med all säkerhet.

även om signalerna finns där så kanske de inte alltid är synliga hos alla barn? tänkt på det?
Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?