• lilla mej

Varför inte potträna tidigt?

men vad ar vitsen med att pottrana ett barn som inte ar moget for det? da far ni ju bara halla pa massa i onodan och likt forbanat blir barnet inte torr innan det ar redo,,, sa varfor borja innan barnet ar redo ar min fraga?

• lilla mej
    Rocket Mania skrev 2013-06-25 00:09:50 följande:
    För att barn föds mogna. Det är bara att lära sig signalerna. 

Så, då har vi gått ett varv runt och kan börja om från början. Suckk

men det ar ju inte sant... det vet du om du har barn. Oftast kan en 1.5 aringg ta av sig bloja och satta sig pa en potta salv, men oftast vet dom inte nar de ska gora det for deras kropp inte ar fysiskt redo. Att mamma kommer springandes och  drar av blojan och satter dem pa pottan gor inte dem pottranade.... det ar dom endast nar de sjalva kan uppfatta att de behover ga pa toaletten. man kan halla pa och kolla signaler hit och dit men de kommer likt forbannat inte vara pottranade innan de fattar sina signaler sjalva....
  • lilla mej

sa du menar att alla 1'5 aringar normalt ar blojfria? for du sager ju att dom fattar sina signaler de kan ta sig till en potta och vet hur man gor sjalva? da kan min dotter simma med hon vet ju hur man ska gora...bara att jag maste halla handerna under magen pa henne sa hon inte sjunker...hmmm nej det ar normalt inte sa. Hur laser du/barnet av signalerna pa natten? 

Svar på tråden Varför inte potträna tidigt?