Inlägg från: strumpan123 |Visa alla inlägg
  • strumpan123

Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!

Den där färgbomben som alla snackat om som är såååå bra suger ju skit...fastnar ju inte i håret och speciellt inte i utväxten????
    Vad gör jag för fel, är mitt hår för blött? Får ju inte runt färgen när håret är "handdukstorkat" som det ska vara och då blir de bara fläckvis...skit...nu har jag verkligen försökt ta varenda mm av håret så får se nu då...grrr

Hur gör ni för att få ett bra resultat med den?
    Använder den intensiva röda 

• Svar på tråden Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!
  • strumpan123

jahaaa....tack för tipsen!
    Får hitta en bra ljus röd färg att färga med emellan...
    Jag har sån otur att mitt hår blir mer brunt när jag färgar eller efter några tvättar när det röda åker ur.
    Har väldigt knasigt hår, förut var det jättelätt att färga och det stannade kvar länge.

Vilken hårfärg rekommenderar ni om man vill ha intensiv röd som inte blir mörk när man färgar? 

Fick iaf till det bättre än sist men det fastnar ändå inte på hela håret...fläckvis igen och inte bara utväxten utan hela håret men inte så farligt att det syns 

• strumpan123

okej tack. Får försöka ha lite torrare hår nästa gång, men det är inte lätt att fördela färgen då eftersom den är så tjock och bara fastnar där man drar i den nästan :P

Om man gör det regelbundet kanske det blir att se bra ut.

Brukar ha den i lite längre än 3 min  

• strumpan123

Okej men då får jag färga först.

Har använt avfärgning hemma för ett tag sen så om jag inte färgar håret på länge så blit det ganska ljust till slut.

Svar på tråden Färgbomb!! Vad gör jag för fel?!