• Lilly88

Bonusbarn som ljuger och anmäler oss

Hoppas verkligen någon kan känna igen sig i min situation eller iaf komma med lite förslag för hur situationen kan hanteras.

Jag är 24 och träffade min 11 år äldre sambo för tre år sedan. Han var då gift men separerade direkt. Han och exfrun har en dotter ihop o det var jag väl medveten om när vi blev tillsammans. Det första halvåret gick väldigt smidigt och flickan gillade mig och ville hitta på saker ihop. Mer och mer förstod vi sedan att mamman hemifrån pratade otroligt hatiskt om oss hemma hos henne och det smittade ganska snabbt av sig på flickan.

Detta har lett till att flickan vid 5 tillfällen ljugit/fantiserat ihop att jag och pappan (främst jag) misshandlar och försöker döda henne. Givetvis har inget av detta hänt någonsin, i vårt hus tillåts inget våld eller psykiskt våld. Vi har suttit i otaliga polisförhör och förhör med socialen. Socialen står dom alltid på mammans sida, men anmälnigarna mot oss har varje gång lagts ned. 3 gånger har min sambo fått kämpa i rätten för att mamman vill ha ensam vårdnad.

Jag har så himla svårt att tycka om flickan igen, det finns stunder jag tror jag hatar henne. Det enda hon gör är att bete sig illa mot mig och försöka få bort mig från pappan.
    Vet inte längre hur mycket till jag klarar, men jag vet att pappan är mitt livs stora kärlek. Vi har tillsammans gått hos psykolog för de depressioner och panikångest lögnerna gett oss. Det ska nämnas att vi aldrig har nämnt ett ont ord om hennes mamma när dottern varit där.

Någon som varit i liknande situation?

• Svar på tråden Bonusbarn som ljuger och anmäler oss
  • Anonym (Mille)

Stå på er och ta kontakt med soc och berätta vad mamman gör för att påverka flickan

• Anonym (lisa)

Oavsett "lögner" så kan du såklart inte stanna med pappan om du hatar hans älskade dotter!!!

• Molly1

"Lisa"... Du är ju helt oempatisk om du inte förstår att en sådan här extrem situation kan få en att tycka illa om barnet. Det är en tragedi för biomamman och barnet men även TS är en människa.

• Anonym (va!!)
    Anonym (lisa) skrev 2013-06-23 22:14:11 följande:
    Oavsett "lögner" så kan du såklart inte stanna med pappan om du hatar hans älskade dotter!!!

Men herregud, så flicka ska komma undan med lögner och skit??? Och nästa kvinna mannen i fråga vill ha ett förhållande med då, om samma sak händer då?? Ska denna stackars man vara ensam bara för att dottern beter sig illa kanske då med ett ex som ivrig påhejare bakom ryggen.

Om någon orsakar smärta och psykiskt lidande så är det väl ganska klart att man känner sig obekväm i dennes närvaro även om det är ett bonusbarn. Nu verkar det på ts som om barnets mamma är boven i dramat inte barnet men det är jävligt lätt att skylla på "fel" person i all skit. 
  • Anonym (här oxå)

Vi har likande bekymmer här i huset..
    Barnen är 16 å 19 år.
    X16 har diabetes som inte sköts ordentligt,
    mamman menar att detta är mitt fel för att jag lagar "fel" mat till X16.

X19 har dessutom använt droger..
    I vårt hem där vi har små barn! Som är 4, 2 å 5mån gamla.
    Våran X2 stoppar precis allt i munnen, så vem vet när X2 får i sej droger... :(

Även detta är mitt fel säger mamman..
    X16 snor massa saker. Rotar i våra garderober.
    X19 nor pengar, nästan varenda krona som kommer framför dennes ögon försvinner..
    Å dom ljuger bägge två så dom tror sej själva!
    Å deras (idiotiska) mamma tror dom fullt ut!!
    Har mage att påstå att jag ljuger å förstör hennes barn..                

• Anonym (12345)

Egentligen är det väl meningslöst att ens diskutera såna här saker eftersom vi endast kan få information från en sida.

• Anonym (här oxå)
    Anonym (12345) skrev 2013-06-23 23:36:09 följande:
    Egentligen är det väl meningslöst att ens diskutera såna här saker eftersom vi endast kan få information från en sida.

Det kan ju vara skönt att få skriva av sej lite..
  • Galet galet

Hej. Smekmånaden för er är då över och nu är det vardag och konflikter. Helt klart så finns det ingen vinnare ur den här konflikten. Är ni säkra på att flickan inte lider av psykos/ har paranoia? Har ni kontakt med Bup? I vissa fall är det bättre för barnet om det ena föräldern släpper taget- i alla fall låter barnet vara ifred ett tag. Sen kan barnet välja själv när hon vill återuppta kontakten med sin pappa. Man ska inte slåss in i absurdum. Det finns gränser. Lycka till!

• Lilly88

Tusen tack alla för era svar.. Och precis som någon skrev så är det skönt att då skriva av sig och få någon annans tankar när man själv är vilse. Flera har sagt till oss att kanske pappan just ska "släppa taget" ett tag och att flickan kommer att Komma till honom i ett senare skede, men det har liksom blivit en tävling mellan honom och mamman. Angående bup så har flickan äntligen fått Komma dit efter påtryckningar från mig och pappan, det görs en utredning som snart ska vara klar.

Tack igen för er svar, ni värmer mitt hjärta

• Lilly88

Vill tillägga att jag precis som någon säger här uppe ofta tänker hur länge dessa lögner får fortsätt.. Tyvärr har hennes föräldrar från start låtit henne göra som hon vill, hon har aldrig blivit tillrättavisad och har aldrig fått en "konsekvens" för något hon gjort.. Hon är 7 år, glömde kanske skriva det.

Jag är övertygad att om vi skulle gå ifrån varandra och pappan hittar en ny kommer hon behandlas på samma vis.

Svar på tråden Bonusbarn som ljuger och anmäler oss