Bonusbarn som ljuger och anmäler oss
Hoppas verkligen någon kan känna igen sig i min situation eller iaf komma med lite förslag för hur situationen kan hanteras.
Jag är 24 och träffade min 11 år äldre sambo för tre år sedan. Han var då gift men separerade direkt. Han och exfrun har en dotter ihop o det var jag väl medveten om när vi blev tillsammans. Det första halvåret gick väldigt smidigt och flickan gillade mig och ville hitta på saker ihop. Mer och mer förstod vi sedan att mamman hemifrån pratade otroligt hatiskt om oss hemma hos henne och det smittade ganska snabbt av sig på flickan.
Detta har lett till att flickan vid 5 tillfällen ljugit/fantiserat ihop att jag och pappan (främst jag) misshandlar och försöker döda henne. Givetvis har inget av detta hänt någonsin, i vårt hus tillåts inget våld eller psykiskt våld. Vi har suttit i otaliga polisförhör och förhör med socialen. Socialen står dom alltid på mammans sida, men anmälnigarna mot oss har varje gång lagts ned. 3 gånger har min sambo fått kämpa i rätten för att mamman vill ha ensam vårdnad.
Jag har så himla svårt att tycka om flickan igen, det finns stunder jag tror jag hatar henne. Det enda hon gör är att bete sig illa mot mig och försöka få bort mig från pappan.
Vet inte längre hur mycket till jag klarar, men jag vet att pappan är mitt livs stora kärlek. Vi har tillsammans gått hos psykolog för de depressioner och panikångest lögnerna gett oss. Det ska nämnas att vi aldrig har nämnt ett ont ord om hennes mamma när dottern varit där.
Någon som varit i liknande situation?