• Fiiaa

Några månader med pergotime, följas åt någon?

Hej, jag har precis fått mens igen efter en 4e kur med pergotime och 2a gången med ovitrelle ägglossnings spruta! Jag undrar om de finns någon som vill följas åt till pluss och dela erfarenheter, prata av sig, biverkningar osv. Lite kort om mig, är 26 år har fått lindrig pco fast med utebliven äl men får egen mens fast väldigt oregelbunden. Och när jag tog första kuren pergotime fick jag 4a äggblåsor så fick sex förbud. Andra kuren halv tablett och 2 ägg och på blodprovet där visade de att jag inte haft ägglossning. Så 3e kuren tog jag en äl spruta som får ägen att lossna samma nu med 4e kuren! Nästa vecka börjar jag med 5e kuren.. Hoppas någon vill hänga med här!!

• Svar på tråden Några månader med pergotime, följas åt någon?
  • Linnea77

Hejsan! Jag o min make försöker få till en bebis. Jag har två lite större barn sedan tidigare. Har ätit pergotime 2 enkelkurer men fick ingen ÄL. Nu är jag på dag 11 med min första dubbelkur o imorgon skall jag höra vul. Är lite nervös för att se ifall äggen har växt på bättre denna gång! Vi skall även diskutera imorgon ifall vi skall testa sprutor!

Fick du biverkning av sprutan? Fick du till en bra ÄL med hjälp av dessa sprutor även om det inte blev ett plus?

• Fiiaa

Hej! Jag åt bara enkelkur första gången å fick ägg men dom lossnade inte, sen fick jag 3e gången ovitrelle spruta och den är tydligen garanterad ägglossning på! Å de kunde man känna!!
    Ja jag fick kraftiga humör svängningar fram till mens sen släppte de. Är ju tyvärr hormoner man får :(
    Hoppas de går bra för er:))

• Linnea77

Fasen också! Gjorde vul idag på dag 12, var ett ägg som läkaren inte trodde skulle släppa o skulle det göra det så hade jag väldigt tunn slemmhinnan. Förra cykeln var den 7 mm dag 21 o nu runt 1mm . Så enligt läkaren kan jag verkligen inte bli gravid!!!! ( troligtvis har min ålder gjort detta 36, även om jag varit gravid innan). Nu trodde läkaren att en trippeldos inte skulle hjälpa. Han var borta från sitt jobb tills september o ev om jag ville skulle vi testa fsh sprutor vad det nu är. Har fått en trippeldos utskriven o jag få själv välja om jag vill testa med det även om han trodde det var kört!!!

Fasen vad tungt, vill så gärna ha ett barn med min make. Känner mig som en värdelös kvinna med en skräpig kropp som har inte bara ett fel utan flera på min kropp!!

Blir väl att ta en pausen nu då o lägga det på is. Skall om en månad åka med min make till Florida. O då tänkte jag skita i tabletterna pga att jag inte vill ha ngt illamående biverkningar där!! Fan fan fan

Ursäkta inte världens roligaste inlägg men var bara tvungen att skriva av mig lite

• Fiiaa

Hej! Inte vart inne på ett tag!
    Så tråkigt att höra, men finns ju andra utredningar man kan göra å får du ägg så kanske inte det är helt kört, sök någon annanstans för ett till utlåtande. Tänkte jag göra efter sommaren!
    Varför skrev han ut trippeldos om han inte tror på de själv:/ konstigt! Jag tror jag har läst om något som finns för att göra slemhinnan tjockare, inte säker!!
    Jag har tagit paus över sommaren och funderar på hur vi ska gå vidare.. Ska söka privat i Gbg iaf tänkte jag och göra en noggrannare utredning. Sen får jag se. Ivf sa min gyn läkare att det är nästa steg:/ de känns jobbigt..
    Säger som du, som kvinna vill man gärna kunna bli gravid själv..
    Adoption är inget ni tänker på?
    Läs denna sida, massa tips. fertilitetsguiden.com

Svar på tråden Några månader med pergotime, följas åt någon?