Inlägg från: Anonym (Tweenisens mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Tweenisens mamma)

Allergirisk

Jag har två frågor , den första gäller risken för nickelallergi min ena dotter tjatar just nu om att få ta hål i öronen, hon är 10 i år o har sedan hon föddes haft vad barnläkaren kallade " exemhud" som liten smorde jag henne med essexkräm med karbamid o hon hade även locoidsalva på vissa ställen, vågar jag låta henne få som hon vill? ( jag har själv hål i öronen o lider sedan barnsben av böjvecksexem o födoämnes överkänslighet dock aldrig haft problem med nickel - anv bara guld) Samma dotter vill gärna bli av med håret på armarna hon föddes " luden" o har ganska kraftig behåring på armarna än så länge är det mest bara små klagande men hon närmar sig puberteten o kraftig behåring finns i släkten så risken är stor att det blir värre så min fråga är hur skadliga är hårbortagningskrämerna vad ska jag styra in henne mot den dag jag inte längre kan prata bort det o om hon börjar må sämre över hur hennes armar ser ut. Jag vill ju eg inte att hon ska använda något men jag vill inte att hon ska gå och må dåligt så av två onda ting vad är bäst?

Svar på tråden Allergirisk