• Johanna Fotograf

    Lektion 4: Första kärleken

    Hej! Nu fortsätter fotoskolan med lektion 4: Första kärleken. Läs mer om tävlingen och klicka in dig till lektionen nedan. Du har möjlighet att tävla med egna bilder som du lägger upp här i tråden! Du kan lägga upp hur många bilder du vill. Gör dem 500 px breda om du har möjlighet för att de inte ska beskäras i tråden men det är inget måste, jag ser hela bilden när jag bedömer.


    I fotoskolan får du lära dig att fotografera dina barn som ett proffs. Under tio lektioner får du ta del av konkreta och personliga tips från mig som har mångårig erfarenhet av barnfotografi och regelbundet håller fotokurser i barnfotografering. Lär dig om teknik och komposition för att lyckas föreviga de mest minnesvärda stunderna i ditt barns uppväxt. 


    Varje vecka kommer en ny lektion upp, för varje lektion (totalt 10 st), utser jag en deltagares bild som automatisk går vidare till final och efter 10 veckor har chans att vinna en alldeles egen Samsung NX300. Finalisten utses i början av varje ny vecka och finns i slutet av aktuell tråd.


    Här hittar du medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-me...

    Här hittar du veckans lektion: www.familjeliv.se/Kampanj/1.2112762


    Varmt lycka till!



     


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-24 08:54
    Rätt länk till medlemsgruppen: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/fotoskola-med-samsung-123477
  • Svar på tråden Lektion 4: Första kärleken
  • Apopan

    Det första jag kom att tänka på var när min hund och son verkligen fann varandra i vintras. Det var som att de fann en gemenskap iom snön som de båda tyckte var så fantastiskt rolig. De kunde vara ute tillsammans i timmar och när vi sedan lät hunden dra sonen i pulkan så var ju lyckan gjord. Sonen skrek av lycka och hunden fick göra det bästa han visste. Ja, det var kanske en kall vinter, men en blev alldeles varm när en tänkte på den kärlek de hade för varandra. Min lilla killes första kärlek till ett djur.

    Här är några bilder från en dag i februari 2013



     



     



  • vampyria2


    Det här är kärlek, jag håller på att tvätta Lokes gosekatt och han satt vid tvättmaskinen i nästan 2 timmar och peppade katten att stå ut...kan säga att jag aldrig mer tvättar katten när Loke är vaken


    Man kan även känna kärlek till saker, den här bilden visar helt klart hur mycket Loke älskar sin nya kamera som han fick när han fyllde fem år, hans första kärlek är till att fota och jag är övertygad om att han kommer att jobba med det när han blir stor för han är redan riktigt duktig när han tar bilder
     
  • tessan27

    Här kommer mina 2 favoritbilder på nybliven storasyster. 

    Den förstabilden är tagen vid första mötet när vi kom hem från BB. Kärlek vid första ögonkastet    




    Maja vill kramas med Vincent hela tiden  


    Maja nov -05, Vincent april -10
  • melinda88

    Min son har en pingvin, Pingo, som han älskar mer än allt annat. Så mycket så vi var tvungen att köpa en till för den första började lukta så illa ;)



     

    Om han är glad, arg eller ledsen så är Pingo alltid bästa vännen :)



  • vampyria2


    Lokes stora idol och kärlek är hans svåger Richard, snällare kille får man leta efter och kärleken är besvarad
    Det bästa Loke vet är när syrran och svågern kommer och hämtar honom för att hitta på något kul och han får sova hos dem, då är han lycklig hela dagen och sist sa han att det var roligare att vara med svågern än att fira julafton, det är kärlek det
    Gillar den här bilden för att man verkligen ser kärleken mellan dem och hur stolt Loke är över att få åka i väg med Richard
  • puma1982

    *Första gången storasyster kör lillasyster och stoltare tös gick ej att finna - lika stjärnögd idag, 3 år senare, då hon kör henne i vagnen*



    *Vår hund Guccis stora kärlek - när hon vaknar blir han som en ända stor ivrig virrig springande gosande morrande händelse, och här ligger han vid hennes sida ett dygn då hon har migrän. Kärleken är besvarad*


    *Syskonkärlek, liten älskar sin storasyster över allt annat här i världen. Älskar detta kort, storasysters fnitter då detta togs kommer jag för alltid att komma ihåg*


    *T-L -07 L -10*
  • Johanna Fotograf

    Tack för kärleken! Underbart att se. Veckans vinnare är...



    apopan! Den här bilden togs med en mobilkamera i vintras och den är nästan smärtsamt vacker. Jag tycker om färgskalan och vi ser vi tydligt kärleken mellan hunden och barnet, även fast vi inte ser någons ansikte. Men det handlar minst lika mycket om kroppsspråk och komposition. Jättefint, grattis apopan som nu är med och tävlar om en Samsung NX3000. 

    Fler favoriter!


    MrsCharlotte har lyckats föreviga den stora kärleken mellan två syskon. En spontan och stämningsfull vardagsbild tagen i farten.


    Pingvinen är den här killens bästa vän! Och en bästa vän behövs ju extra mycket när man är ledsen. Bra jobbat melinda88, jag tycker om att bilden är tagen från nära håll och är betraktande.  


    "Det här är kärlek, jag håller på att tvätta Lokes gosekatt och han satt vid tvättmaskinen i nästan 2 timmar och peppade katten att stå ut...kan säga att jag aldrig mer tvättar katten när Loke är vaken." Historien bakom den här bilden är ju för rolig, tack vampyria2 för att du delade med dig! 

    Håll utkik, snart börjar en ny tråd och en ny chans att vinna en Samsung NX300!
Svar på tråden Lektion 4: Första kärleken