spara till hus. följas åt?
Ja, precis, det är ju sånt man betalar besiktningsmannen för :)
Ja, såna grejer kan ju bli både arbetsamma och kostsamma. Håller tummarna, Lycka till.
Vi var och kikade på tapeter och golv idag. Bestämde oss för att sovrummet får bli likt det vi har idag, neutralt men ändå en häftig tapet. Där står idag underbara platsbyggda garderober i originalskick i mahognyfinish som bara behöver få tillbaka sina fina 70-tals knoppar. Som tur är så rev min syster ut ett hatat 70-talskök förra året och sparade rökfärgade glasknoppar åt mig.
Hallen kommer prydas av en tapet av samma designer som gjort sovrumstapeten (Orla Kiely som gör helt fantastiska grejer).
Sambon har fått fria händer med vardagsrummet och eftersom hans favoritfärger är svart och rött (det syns kanske i vårt kök) så har han valt den här tapeten som fond på ena väggen.
Badrummet behöver göras omgående och bli svart/vitt ganska enkelt, med den lilla twisten att vi lägger in ett svart stengolv med glitter i. Tillräckligt eget för att det ska synas att det är vi som bor där, inte så extremt att det kommer skrämma folk ;).
Köket har vi inte riktigt bestämt oss för en, antingen går vi all in med ett riktigt retrokök eller så försöker vi ska en stilmix med hjälp av retro färger och detaljer men håller själva köket ganska enkelt. Men det har vi ändå inte råd att ordna med just nu utan det blir nästa vinter antagligen. Däremot så blir det troligtvis även här en Orla Kiely-tapet kanske i kombination med något liknade det här (överskåpslösningen gillar jag skarpt), som faktiskt är en prisvärd IKEA-produkt.
Jag borde snart skapa en egen "här spammar jag er med inredning till mitt nya hus"-tråd, eller hur? ;)