• Aumeå

spara till hus. följas åt?

Vi hade inte nog hög kontantinsats, men löste det ändå.

Vi hittade en tomt på Gottsundagipen i Uppsala för några år sedan,trivsel hus hade köpt den och hade därför rätt att sälja ett av deras hus på den.

Vi bad om en kostnadskalkyl av dom med arbetskostnad inkluderat.
    Vi tog kalkylen till Nordea och visade vad arbetskostnaden var och dom accepterade den som kontantinsats,Jag är byggare och tar helt enkelt på mig att resa huset själv.
    Trivsel hus skickar in ritning på ett mindrehus till bygglov medans jag ritar om huset så den får två plan och en utbyggnad,jag skickar in en reviderad ritning som mer än dubblar huset,golytan blir 215 kvm men med takhöjd över 5 meter på några ställen.

Dax för byggstart så pratar jag med min arbetsgivare om att bli uppsagd,han godtar när jag förklarat att jag ska bygga åt mig själv i minst 10 -12 månader nu.
    Väl uppsagd så får jag a-kassa under hela byggtiden,tog även kontakt med a-kassan och frågade om jag fick jobba(åt mig själv) hemma medans jag var arbetslös, svaret: du får göra vad du vill bara du inte nekar ett jobb.

När huset var klart tog vi ut banken och värdera huset, vi fick med råge botten lån på allt,huset hade mer än dubblat sitt värde på den tiden.

Gav min erfarenhet till en kompis och nu gör han samma sak.

Svar på tråden spara till hus. följas åt?