• Plastgurka

Någon som blivit gravid trots oregelbunden mens??

Hej alla gravida!
    Jag undrar om några här lyckats bli gravida trots oregelbunden mens??
    Har alltid haft oregelbunden mens, men hos gyn säger dom att det är normalt..
    Vill nu försöka få en bebbe, men tänker att det kanske inte går om man har så oregelbunden mens... (ca 2 månaders cykler)..
    Om man nu förutsätter att man är frisk, finns det chns att bli gravid ändå?? Några som lyckats?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid trots oregelbunden mens??
  • Ylle

jag blev med barn utan att ens försöka och jag har oregelbunden mens. allt från 26-45 dagar emellan... huvudsaken är ju att du faktiskt HAR mens ibland och därmed också ägglossning. sen kanske det tar några försök extra innan ni lyckas pricka rätt, om ni inte ligger i hårdträning förstås...

• Plastgurka

Oki, tack Ylle, känns lite lugnare!!
    Några fler??

• Full av förhoppning

Jag fick primolut nor för att få bukt med min oregelbundna mens. Ibland hoppade den över några månader och ibland blödde jag i en månad i sträck och så.... men när jag tog dem så tog det 10 dagar och sen kom mensen och blev regelbunden iallafall ett tag

Efter mitt missfall kom inte mensen igång som den skulle och då fick jag såna igen.... tjoff så kom mensen efter 10 dagar och tjoff så vart jag gravid

• Plastgurka

Primolut?
    Måste man gå på utredning för att få dom eller ska man kontakta gyn bara och prata med dom om att man har oregelbunden mens?

• systeranka

Min syster har blivit gravid och säger att hennes mens har varit oregelbunden.

KRAM

• stumpan5

För att lugna ner dig så kan jag berätta att jag har/hade oregelbundern mens. Först hade jag ingen mens på ca ett halvår, sen fick jag mens tre gånger med 30-50 dagars mellanrum, sen blev jag gravid. Jag har inte ätit p-piller på över tre år.

Så vist går det... Kram och lycka till/

• Duttelina

Väldigt oregelbunden mens, slutade med piller o blev gravid inom ett år. Får nog vara väldigt på(...) om man inte vill planera o fixa för mycket. Lycka till!!!

• Jossan

jag har oregelbunden mens mellan 32-120 dagar och jag är nu utan ett enda försök i v 38

kram J

• LindaV

Hej Plastgurka!
    Jag hade oregelbunden mens, 28-52 dagars cykler, och är gravid i vecka 13 nu. Det tog 7 månader innan det "tog sig"...
    Det kommer att fungera för er!
    Kram Linda

• Isorfidien

Under 2003 hade jag mens 3-4 gånger - det kan man kalla oregelbunden. Fick även mens i januari i år och tydligen blev jag gravid direkt efter den.

Min läkare som jag hade ett tag sa att om man har en cykel på mer än 40 dagar så har man ingen ägglossning och det gjordes prover på mig under 2003 och det visade sig självklart att jag inte haft någon ägglossning.

På något sätt lyckades vi i alla fall pricka in en dag i februari då faktiskt mensen kom och häpnadsväckande nog fick jag även ägglossning och det fungerade och då hade vi försökt i 18 månader! Idag är jag i v.25 så under kan ske.

Svar på tråden Någon som blivit gravid trots oregelbunden mens??