Inlägg från: min hemlighet |Visa alla inlägg
  • min hemlighet

gäller passet?

Sonen var 7 månader när han fick sitt pass och i augusti ska vi åka utomlands igen, då är han drygt 4 år... Enligt passet är det giltigt tills 2015 men fotot stämmer ju inte så bra längre om vi säger så Flört Nån som vet vad som gäller? Är passet giltigt så länge det är giltigt eller måste det förnyas med ett nyare foto på honom?

• Svar på tråden gäller passet?
  • min hemlighet

ah vad skönt för oss!

Men hur "kan det vara så" när man egentligen inte kan känna igen barnet på fotot mot barnet i verkligheten? Rent krasst skulle man ju kunna låna ett bäbispass av nån bekant och åka med sin 4-5åring Obestämd

• min hemlighet

nä precis det känns lite riskabelt... Vi ska till Italien... skulle ni vågat?

• min hemlighet

Vi har inte rest alls sen han var ca ett år. Vi får fråga på polisstationen då, måste ju iaf fixa pass till lillasyster så då får vi en "proffsig" bedömning. Jag tycker ju iofs att han är lik sig, men det skulle kunna vara en släkting/syskon och inte nödvändigtvis samma barn Tungan ute

• min hemlighet

Var på polisstationen igår och de sa att de inte skulle vara något problem så vi chansar på det. Ska åka tåg och då brukar de knappt kolla passen iaf Solig

Tack för all input!

Svar på tråden gäller passet?