• h8him

Är Oboy varm, kall eller kanske både och?

Vad är Oboy enligt dig? Gäller samma för varm och kall dryck eller är det olika? Jag vet inte om jag har klurat tillräckligt men alternativen får räcka. Svarar ni annat så får ni gärna motivera varför!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är Oboy varm, kall eller kanske både och?
  • Aniiee

Jag få väl rösta på "Både och", även om jag föredrar at göra egen varm choklad med vaniljpulver i (eller vuxenversionen - rom). Dock går det åt mer oboy om man gör den varm...

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • h8him
    Aniiee skrev 2013-06-25 02:47:39 följande:
    Jag få väl rösta på "Både och", även om jag föredrar at göra egen varm choklad med vaniljpulver i (eller vuxenversionen - rom). Dock går det åt mer oboy om man gör den varm...
    Haha, den varma versionen skulle jag gärna smaka.
  • Lindsey Egot NO1

Jag dricker Booy kall. Ska jag ha varm choklad så gör jag den på traditionellt viss dvs 1 del kakao 4 delar socker

• L i n n

Oboy är kall.
    Värmer jag den kalla oboyen förvandlas den till "varm choklad".

Hos mig heter samma sak alltså olika beroende på om den är varm eller kall

• Aniiee
    h8him skrev 2013-06-25 02:59:44 följande:
    Haha, den varma versionen skulle jag gärna smaka.
    Varsågod, recept; 1 kopp mjölk (2,5-3dl), 1 msk cacao (ren kakao, typ fazers ögon), 1 msk socker, 1 tsk vaniljpulver (inte vaniljsocker) eller 0,5 msk mörk rom. Vispa ihop alltihop i en kastrull. Värm tills det börjar ånga lätt.  (Om du vispar hela tiden kommer det bli lätt skummigt)

Servera den barnvänliga versionen med minimarshmellows eller vispgrädde toppad med cacao. Servera vxenversionen med vispgrädde toppad med kanel.
    Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Duckan

För mig, enbart kall! Jag ogillar verkligen varm choklad.

• mice

Jag tycker att varm Oboy är superäckligt, men riktig varm choklad är gott ibland.

Svar på tråden Är Oboy varm, kall eller kanske både och?