• Anonym (flytta)

Hyra bil med betalningsanmärkning?

Vet ni någonstans i Malmö eller Kristianstad där man kan hyra bil trots att man har betalningsanmärkning? Det jag behöver är en liten lastbil eller en bil med dragkrok + ett släp under ca ett dygn (fredag em till lördag lunch).

Det är ju helt omöjligt hos de flesta firmor, men jag vill inte riktigt ge upp hoppet ännu... 

• Svar på tråden Hyra bil med betalningsanmärkning?
  • Anonym (cc)

bensin macken? vad jag vet så gör dom ingen kreditkoll eftersom du betalar direkt.

• gästen

Det är fullt möjligt men du måste betala 3-4000 i pant. Det är ungefär det som ska motsvara självrisken mm.

Anonym (cc) skrev 2013-06-25 18:36:20 följande:
    bensin macken? vad jag vet så gör dom ingen kreditkoll eftersom du betalar direkt.
    Jo, det görs alltid ifall att du orsaker en skada och blir ersättningsskyldig. Du ska kunna ha möjlighet att betala den och därför görs kreditkoll hos alla seriösa biluthyrare.
  • Anonym (flytta)

Jo, tyvärr gör de ju det. Eller "tyvärr", jag kan ju förstå det ur deras synvinkel, men tyvärr för mig just nu. Det har nog inte så mycket med själva hyran att göra, den betalar man ju som du säger direkt, utan mera risken att man skulle lämna den otankad, inte betala ev parkeringsböter eller liknande.

• Anonym (flytta)
    gästen skrev 2013-06-25 18:40:04 följande:
    Det är fullt möjligt men du måste betala 3-4000 i pant. Det är ungefär det som ska motsvara självrisken mm. 

Verkligen? Ja men det borde ju kunna funka. Ska ringa Statoil direkt imorgon bitti och kolla då. Tack för tipset!
  • Anonym (boline)

Billiga hyrbilar - http://rentalcars.com Jag har hyrt av Rentalcars flera gånger för ett antal år sedan utan problem.

• sextiotalist

Rent-a-wrak i Arlöv, ingen hög deposition. Men man måste vara ute i god tid

Svar på tråden Hyra bil med betalningsanmärkning?