• Omogen citron

Tips på saker att göra i London

Jag ska till London med en tjejkompis i oktober och vill ha tips på saker att göra.

Dessa saker har vi redan gjort:
    -London Aquarium
    -London Dungeon
    -London Eye
    -Madame Tusseau
    -Sett Big Ben, Tower Bridge och dylikt
    -S:t Pauls catedral
    -Westminster Abby
    -Kew Gardens

Museumen och shoppingen har jag redan koll på.

• Svar på tråden Tips på saker att göra i London
  • Fanny b

Om du gillade London Dungeon kan jag rekommendera London Bridge Experince. Det ligger vid London Bridge, nära Dungeon. Först får man gå i mörker och se skådespelare spela upp händelser ur Londons och brons historia. Nästa del är ett skräckkabinett, som jag tyckte var värre än London Dungeon. Jag tyckte det var lite överdrivet när ledaren som visade vägen började prata om att man kan avstå från denna del,.att om man hade problem med hjärtat bör man undvika att gå denna tur. Samt att man skulle gå tätt efter varandra men händerna på varandras axlar och man fick inte börja springa. Jag råkade hamna först i detta led och det var en speciell upplevelse. Man gick i ett totalt mörker, förutom när saker och människor låtsades attackera en. Jag blev rädd samtidigt som jag fann det facinerande.

Om du gillar museum kan jag rekommendera följande: British museum och det naturhistoriska museet. Lite beroende på årstid och väder kan jag rekommendera en busstur till Oxford. Väl där tycker jag det är roligt att gå och titta i staden och på de olika universiteten där.

• Omogen citron

Oxfod är verkligen jättefint! Jag har varit där, jag som älskar Harry Potter tyckte det var kul att gå in i matsalen där de filmade matsalsscenerna. Det ligger i ett av universiteteten. Jag har varit till de museum du nämner också. Naturhistoriska ska vi till. London Bridge Experince har jag däremot inte besökt. Dit ska vi absolut gå.

• Fanny b
    Omogen citron skrev 2013-06-25 22:49:17 följande:
    Oxfod är verkligen jättefint! Jag har varit där, jag som älskar Harry Potter tyckte det var kul att gå in i matsalen där de filmade matsalsscenerna. Det ligger i ett av universiteteten. Jag har varit till de museum du nämner också. Naturhistoriska ska vi till. London Bridge Experince har jag däremot inte besökt. Dit ska vi absolut gå.

Oxford tycker jag speciellt är fint på våren/sommaren. Om du gillar krigshistoria kan jag rekommendera krigsmuseet i London.
  • Omogen citron
    Fanny b skrev 2013-06-25 23:00:20 följande:
    Oxford tycker jag speciellt är fint på våren/sommaren. Om du gillar krigshistoria kan jag rekommendera krigsmuseet i London.

Där har jag också varit. De flesta museumen har jag varit på minst en gång.
Svar på tråden Tips på saker att göra i London