• Anonym (Miss Nojja)

Mens... - stor slemklump kom ut. Vad är det?

Som sagt.
    Fick mens i fredags morse. Ovanligt lite dock - och på kvällen när jag skulle "fixa tillbehören" lite så hamnade en stor slemklump på golvet.
    Någon som kan berätta vad det var? Har aldrig varit med om något sånt tidigare - blev både äcklad, rädd, förvånad m.m.
    Har haft pyttelite mens både igår och idag också, det märks knappt - är det något som är fel kanske?

Please, tell me - vad tror ni att det är/var?

• Svar på tråden Mens... - stor slemklump kom ut. Vad är det?
  • MimmiLina

Det var inte en klump koagulerad mensblod? Eftersom du haft sparsam mens så kanske den legat och lurat så att säga.

• Anonym

var det som slem ungefär men blodig? jag har alltid så vid mens

• Anonym (Miss Nojja)

Slemproppen (som jag har döpt den till ) var lite genomskinlig på nåt sätt. Ljusrosa kanske man kan säga... Vet inte - svårt att sätta namn på. Men blod tror jag inte det var i alla fall...

• MimmiLina

Det kanske var flytningar, i en klump? Ibland blir det ju så. Blandad med lite mensblod.

• Anonym (Miss Nojja)

mf... har inte ens tänkt tanken. hur vet man om det är så?

• Vanilj

Ts- det är svårt att veta när det är så tidigt men dem säger ju att man får mensklumpar. (låter inte så trevligt)
    Det är många kvinnor som får det utan att veta om det.

• Anonym (Miss Nojja)

vanilj: ja... det är väl bättre att inte veta ibland. absolut inget bra läge för bebisverksamhet för tillfället... så tur i oturen i så fall.

men är fortfarande konfunderad... väntar på "syndafloden". så här lite mens "räcker" ju liksom inte - känns det som i alla fall...

• miss maple

Jag hade så nu när jag fick mens.
    Har inte haft mens sen november så resultatet blev för min del mörka blodklumpar samt mer ont än vanligt.
    Koagulerat blod.
    Inte alls konstigt.

• MimmiLina

Den kanske inte hunnit komma igång riktigt? Ibland kan det ju gå en hel dag då det bara kommer två droppar. Men sen brakar det loss...

• Vanilj

Det behöver ju inte vara det.. mensen rengör ju också kroppen om man säger det så,,,men sånt som inte ska vara där inne städas ut när man har mens, vad jag har hört.

• Anonym (Miss Nojja)

åh... ibland önskar man att man vore kille.
    hatar mens!

• MimmiLina

Ja, fast killar måste göra lumpen! Eller nej vänta... Inte ens det behöver dom nuförtiden...

• Vanilj

Killar har det lätt helt enkelt!

• miss maple

Men ack så synd det är om dom små liven när dom är förkylda

Svar på tråden Mens... - stor slemklump kom ut. Vad är det?