Cecilia 851 skrev 2013-06-27 11:47:17 följande:
Jo, det är fortfarande ett problem, det är därför jag frågade om råd här.,
och som jag innan skrev i tråstart,
det hjälper inte att släpa ut honom och jag undrar om det är någon som upplever samma sak med deras valp, att släpa ut inte hjälper.
Och KLART det kan ösregna en hel dag, eller varför inte två veckor i sträck?! Men det har det inte gjort än, -> DÄRAV undrar jag att det är någon som har (som jag sagt fem ggr tidigare) Upplevt samma sak med deras hund, att det inte hjälper att släpa ut i ösregn.
Skulle det ösregna här en hel dag, klart han skulle kissa inne, klart jag skulle bära ut honom när han gör det, men det är också klart att han skulle sitta upptryckt mot väggen.
Och SJÄLVKLART så spelar det roll vilken päls de har och pälskvalitén, det avgör hur väl det släpper igenom vatten till huden.
Herregud, att folk skall vara så otrevliga? Måste Ni starta en jäkla disskution? Snart säger ni väl att jag inte är lämpad för att ha hund, just för att jag inte tvingar ut honom.
Jag ser faktiskt inte varför du tar så illa upp? Jag frågade en annan gällande detta med att inte ta ut hunden, om det spöregnar längre tid, hur hunden kan bli rumsren då. Varför tar du illa upp för det?
Du har fått flera bra förslag med att bära iväg, skaffa regntäcke m.m. Varför skulle jag skriva samma förslag igen när du redan fått dom?
Nej, min hund har inte tjockpäls, ja hans päls växer och kan bli tjock men det är även en ras vars päls man man klipper väldigt mycket.
Min hund gillar fortfarande inte regn, men skillnaden är att han inte längre är valp och jag kan vänta ett tag innan jag tar ut honom (se om det avtar eller inte), det blev bättre efter att min hund fick ett regntäckte/regnoveroll, han gillar inte kläder men när man väl kommer ut bryr han sig inte om det. Däremot köpte jag inget regntäcke till honom när han var liten eftersom han skulle växa ur den så fort, och JAG hade inget annat val än att tvinga ut honom eftersom han inte gillade regn, oavsett mängd.