Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Min DP valp hatar regn!!!

Cecilia 851 skrev 2013-06-26 14:15:11 följande:
    Herregud,
    För 1 1/2 månad sedan hämtade vi hem vår lilla gullegris Junior, en liten dvärgpinscher.
    Nu är det så att den unge herrn inte är riktigt rumsren, men han är påväg! Men när det spöregnar ute är han väldigt svårmotiverad att ta sig utomhus, och inte tala om att göra sina behov utomhus.
    Han trycker sig mot husväggen som en ninja, och gnyr, gråter, ylar, piper, skakar, ja - ALLT på samma gång.
      Det fungerar inte att dra med honom ut och stå i regnet tills han gör något. Har även provat att hålla paraply över honom så jag blir dyngsur istället, men icke! Gråter

Jag undrar om någon annan upplevt samma sak? Vad har ni då gjort åt saken?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-27 12:07
    Folk verkar inte läsa att det inte hjälper att dra ut honom. Det är inte trevligt att bli bemött med en taskig attityd om hur dålig jag är för att jag inte drar min hund ut.
    Jag har haft en del hundar när jag var yngre och jag kan lugnt säga att det var ett rent helvete att gå ut med dem när det regnade.
    De låg hellre och höll sig än att gå ut. 
    Det var när det blev riktigt akut kris som de man kunde få ut dem, och då gjorde de så snabbt ifrån sig att man knappt han med själv, att de var klara med sitt. 

Har inte träffat på många hundar som gillar regn.  Det man kan göra (som går om man har en liten hund) är att bära den till gräsmattan och vänta på den tills den är klar, och kanske rent av skaffa in en hundregnkappa. Eller sy en själv.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Min DP valp hatar regn!!!