• Anonym (nervös)

Sjukpenning under utredning??

Hej!

Jag är lite nervös...

Har fått ett brev från min handläggare som jag aldrig har pratat med än (har varit sjukskriven i ca 7 v nu). Har varit i kontakt med en annan handläggare då jag fick ett brev om att jag skulle ringa. Då verkade min sjukpenning under sommaren vara ok och jag skulle få mina utbetalningar den 26e... På mitt senaste sjukintyg saknas det tydligen något från min läkare och som måste kompletteras. Detta har jag fått en kopia på men tror inte att jag ska göra något i det här skedet??

Min rädsla är nu att min sjukpenning stoppas av någon anledning och jag kan inte få tag på min handläggare då hon är på semester i 4 veckor. Det står att jag har rätt till sjukpenning under utredningstiden. Hur lång brukar den vara och får jag besked i tid om det skulle bli något problem med min sjukpenning??         

• Svar på tråden Sjukpenning under utredning??
  • Försäkringskassan

Hej!

På det här forumet kan vi endast besvara generella frågor om sjukförsäkringen och vi får därför be att du tar kontakt med vårt kundcenter för att få hjälp med ditt ärende.

Telefonnummer till vårt kundcenter är 0771-524524 och du når oss mellan 8-16 på vardagar nu under sommaren. 

Hälsningar
    Cilla, handläggare 

Svar på tråden Sjukpenning under utredning??