• Cornetto

Ersättning till bebis och nu kan hon inte bajsa

Jag har en liten tjej på 4 veckor och jag började med Sempers ersättning när hon va 2 veckor,hon fick direkt svårt att bajsa, så vi köpte Semper Bifidus från apoteket men det hjälpte inte.
    Vi böt till NAN efter ca en vecka eftersom jag hört att den e snällare mot magen, men ingen skillnad.
    Hon trycker o trycker så att hon blir helt röd och tar i så mycket att hon ibland spyr, vilket gör så ont i mig och se :(
    Det går ca: 3 dagar sen kommer det bajs 1 gång och så går det ca: 3 dagar igen utan.

DETTA HAR VI TESTAT UTAN RESULTAT:

Semper Bifidus
    Sempers magdroppar
    Lactulos (direkt i munnen) Morgon och kväll
    Maserar magen
    Drar upp benen mot magen fram och tillbaka
    Tagit tempen och "pillat" lite i rumphålet
    Hällt i lite matolja i maten (Det spydde hon upp nästan direkt)

Vet inte vad jag kan göra mer.
    Någon som har andra tips?

• Svar på tråden Ersättning till bebis och nu kan hon inte bajsa
  • purple box

Nan Pro blev min tjej stenhård i magen av.
    Testat Nan Comfortis? Den ska vara snäll mot magen (framtagen för kolikbarn), eller Nan Ha?
    Semper Lemolac? Hipp?

• Cornetto

Tack för svar :)
    Vart hittar jag mjölkfri ersättning och vad heter den?

• Cornetto

Amningen funkar inte alls bra.
    Det började på BB att jag fick sår på bröstvårterna och gick då såna där amningsskydd. Men va dom inte sa till mig va att hon kan vänja sig vid dom och inte kunna ta bröstet sen igen, vilket hände.
    Hon fick inte i sig tillräckligt med mjölk med dom och gick bara ner i vikt, så fick köra med ersättning oxå, men nu tar hon inte ens med amningsskydd :(

• Lily38

Min son hade väldiga problem magen. Första tiden gav jag resulax var tredje-fjärde dag.. Efter ett tag gav jag lactulos, men jag var tvungen att öka dosen än den rekommenderade. Tyvärr så fick man öka på mer o mer med tiden så tillslut gick jag till en privat barnläkare o fick utskrivet movicol junior. Jag vet inte vilken ålder man kan ge det men prova öka dosen lactulos lite grann så länge.

• konichiwa
    Oj, vad jag känner igen den situationen. Vi hade det likadant när vår son var bebis. Han fick mjölkfritt till slut och det funkade bättre. Kolla även så att du inte har för mycket pulver i. 
Svar på tråden Ersättning till bebis och nu kan hon inte bajsa