• Full av förhoppning

Blir så arg när han spelar dataspel

Jag vet inte hur mycket förnuft som finns kvar i mig just nu egentligen.

Jag blir arg, riktigt arg när han sitter och spelar dataspel. Ibland är det befogat, det är det verkligen.
    Men jag blir arg även om jag sitter och gör något HELT annat och inte ens vill/kan umgås med honom. ????

Jag känner hur det kokar i mig såfort jag bara hör de där jääääääkla rösterna från dataspelet....
    jag blir så arg så jag känner för att slå näven rätt in i hans skärm och knäcka hans tangentbord... jag är nog inte riktigt frisk tror jag.....

Jag lyckas behärska mig och be honom snällt att sluta spela om vi ska någonstans eller ska göra något speciellt... men det pyser ånga ur öronen på mig och jag gnisslar tänder.....

Det är ju egentligen bättre att han spelar av sig nu... än sen när bebben kommer.... men det känns som jag kommer att explodera.... varför??

Gaaaaaah *sliter hår* Kan någon utdriva detta monster jag har som inneboende?
    OBS då menar jag givetvis inte lillan i magen

• Svar på tråden Blir så arg när han spelar dataspel
  • lancrox

min spelar oxå OAVBRUTET man kunde tro att man kan spendera den tiden man spelar dataspel på att umgås med sin fru som snart ska ha barn. sedan är man inte två längre.

• vårsol

Blir du irriterad på att han spelar på grund av att ert gemensamma liv/hem blir lidande av det? Eller är det bara ljudet av dataspelen (som är fullkomligt vidriga för den som inte spelar)? Om det är det sistnämnda kan ni lätt lösa det genom att skaffa hörlurar.

• Full av förhoppning

Nej jag blir arg på att han spelar
    Även om han har hörlurar,.... det bara stör mig så jag blir tokig... minerna han gör när han koncentrerar sig på spelet hahaha allt!!!

• Aiwendil

Vi köpte hörlurar till min "lille" gubbe... Hahahaha...
    Jag höll på att explodera...*suck*
    DESSUTOM ska han ha tv.n på SAMTIDIGT ..... hajja
    Men nu är det löst och jag mår bra igen

• katho

Känner nog igen mig litegranna... Kan också blir (lite) irriterad när mannen spelar dataspel... Fast för tillfället när jag sitter framför min dator kan han väl göra vad han vill framför sin Men ibland kan jag också bli irriterad när han ska se tre filmer per dag (tror att han mår gott när det är dåligt väder på semestern) - jag är inte lika filmintresserade och jag är definitivt mer "kräsen" (han tycker allt är bra, tror jag...)

Som ni skriver - det är bäst att de passar på innan bebisen kommer. Vi har bf på lördag, så han kan väl få spela fram tills förlossningen (om det inte är sol- och badväder )

• Aiwendil

Kan tilläggas att jag också blir irriterad... INTE pga ljudet utan att han ALLTID ska sitta och spela... varför inte göra nått annat ibland...
    som att titta på en film med mig.
    Det vet jag inte när vi gjorde sist om jag ska vara ärlig

Är ju lite rädd att han ska vara sån när man får barn också..
    Men då eldar jag upp datorn...*S*

• vårsol

Fast jag är rädd att det är beroendeframkallande. Så om jag låter honom spela för mycket nu så kanske han fortsätter med det sen iaf.

• missLavly

Ja visst kan man bli helt prillig på dom. Lurar hjälper inte här - datorn är i vardagsrummet och han skriker alltid till dom andra som är i samma lag och spelar. Retar mig så när dom ska va så himla bra och snacket är sååååå seriöst. Suck........ Slipper iaf höra resten av laget...

• Tabby

Min man sitter oxå jätteofta framför datorn, men det stör mig inte längre. De första 2 åren kanske men nu så ser jag det som hans hobby och hellre det än att han är ute och ränner och super med gamla polare eller dylikt. Jag tycker om att titta på TV och han gillar sin dator så då får det vara. Älskar honom lika mycket för det :)

• Angla

Hmmm detta får mig att le.....att många har samma diskussion som så många andra just vad gäller data spel och sambon.

Min man har alltid och kommer alltid att spela oerhört mycket dator vad jag än tycker och tänker om det. Ngt han från första dagen var helt öppen med och gjorde klart för. Vilket jag tycker var jätte bra!

Själv klart så accepteras det inte att hans spelande går ut över vårt förhållande. Utan vi bär båda samma ansvar där. Men det är och förblir hans fritids intresse oavsätt om jag gillar det eller inte. Men alla par måste nog finna en balansgång som passar just dem.

Vi har gjort som så att han spelar ca en timme då jag lagar middag sedan så tar han disken och vi umgås. Eftersom att jag går och lägger mig senast tio och ofta kollar på tv en timme innan det. Så spelar han sen från nio tills han vill sova. Men det är ju så individuellt vad som passar alla...

Vad jag inte kan förstå är varför många stör sig på ett fritidsintresse hos sin partner? Det är ju endel av dem och ngt som gör dem lyckliga och glada och som får dem att koppla av.

Svar på tråden Blir så arg när han spelar dataspel