Inlägg från: Full av förhoppning |Visa alla inlägg
  • Full av förhoppning

Blir så arg när han spelar dataspel

Jag vet inte hur mycket förnuft som finns kvar i mig just nu egentligen.

Jag blir arg, riktigt arg när han sitter och spelar dataspel. Ibland är det befogat, det är det verkligen.
    Men jag blir arg även om jag sitter och gör något HELT annat och inte ens vill/kan umgås med honom. ????

Jag känner hur det kokar i mig såfort jag bara hör de där jääääääkla rösterna från dataspelet....
    jag blir så arg så jag känner för att slå näven rätt in i hans skärm och knäcka hans tangentbord... jag är nog inte riktigt frisk tror jag.....

Jag lyckas behärska mig och be honom snällt att sluta spela om vi ska någonstans eller ska göra något speciellt... men det pyser ånga ur öronen på mig och jag gnisslar tänder.....

Det är ju egentligen bättre att han spelar av sig nu... än sen när bebben kommer.... men det känns som jag kommer att explodera.... varför??

Gaaaaaah *sliter hår* Kan någon utdriva detta monster jag har som inneboende?
    OBS då menar jag givetvis inte lillan i magen

• Svar på tråden Blir så arg när han spelar dataspel
  • Full av förhoppning

Nej jag blir arg på att han spelar
    Även om han har hörlurar,.... det bara stör mig så jag blir tokig... minerna han gör när han koncentrerar sig på spelet hahaha allt!!!

• Full av förhoppning

Hahaha fritidsintresse.... jodå det har han... han spelar fotboll och tennis och går på fotbollsmatcher ..... och sitter vid datorn och kollar på MFF:s hemsida och läser hela deras forum med alla inlägg, han har blivit stödmedlem.... spelar strategispel med polarna då och då....
    så fritidsintressen har han utöver dataspelandet

Förutom detta så är han medlem i styrelsen i bostadsrättsföreningen där vi bor utöver sina ca 10 timmar om dagen på jobbet

Då hade jag hellre sett att tiden hemma hade spenderats med mig....
    Men det är ju jag det ....

• Full av förhoppning

Det där mmmm vänta lite känner jag så väl igen Det får jag höra ganska ofta.
    Han kan fråga mig om vi ska se vidare på Deep space nine (star trek).. javisst säger jag och går in och sätter mig i fåtöljen.... sen kommer han inte.... mmm ska bara spara säger han och spelar minst tio minuter till.
    Men kom då .....
    Mmm vänta lite..... SUCK!!!!

Han spelar allt möjligt från Monkey Island till Grand theft auto.... Star Wars, massa strategispel.... han hittar ju nya hela tiden. Först heter det... mmm jag ska bara klara detta spelet, har bara lite kvar.... .sen börjar han på ett nytt som han bara ska klara.

Någon skrev att de inte förstod hur man kunde reta sig på det ens sambo gjorde när man själv samtidigt gjorde något annat.... nej det står ju i mitt första inlägg att jag inte kan förstå mig själv.... att jag inte kopplar var denna enorma ilska och detta jättehat till dataspel kommer ifrån

• Full av förhoppning

Tack för tipsen... Nej han är absolut inte spelberoende eller så hemsk som jag ser att många andra är med sitt dataspelande....

Mitt dilemma är att jag oförklarligt blir arg oavsett när och hur mycket dataspelet sätts igång.... det bara retar gallfeber på mig hahaha

Graviditetshormoner tro??

Svar på tråden Blir så arg när han spelar dataspel